Net geinstalleerd en dan............. [Opgelost]

Na mijn mening altijd de leukste vraag. Om een of andere reden heb je ervoor gekozen om de comodo firewall te gaan gebruiken en na de installatie zit je altijd met de vraag: Kan ik alles default laten staan of zijn er essentiele aanpassingen welke het product optimaler laten werken. Zo ook ik dus.

Mijn eerste vraag over pending files heb ik een goed en duidelijk antwoord op gekregen. https://forums.comodo.com/nederlands_dutch/wat_te_doen_met_pending_files-t22209.0.html

En nu de rest. Zowel de firewall als de defense + zijn apart in te stellen. Ik veronderstelde dat de training mode in beide gevallen een goeie optie was om comodo te laten leren hoe mijn systeem het doet. Maar na enige wat leeswerk blijkt dit toch niet het geval te zijn. Zodoende heb ik nu Defense + op Safe mode staan en de firewall op Custom Policy Mode. Waarom weet ik nog niet 100%, maar dat zal komen. Wat ik ervan begrijp is dat hiermee wel meldingen krijg en bij de training mode niet.

Mss zijn er er nog instellingen noodzakelijk aan te passen??? Of om rekening mee te houden???

Tenslotte wil al wel melden als vertrouwd zonealarm gebruiker voor de afgelopen ruim 10 jaar, dat Comodo een super product is. Op de een of andere manier loopt het allemaal wat sneller en hoef ik minder in te stellen (vooralsnog). (B)

Hey en welkom op het forum,

Er zijn verschillende soorten niveau’s in comodo firewall pro. Ik zal ze even opsommen en bijlichten :slight_smile:

Firewall : disabled (moet ik hier nog meer uitleg geven? ;D)
training mode (alles wordt toegestaan en er worden geen waarschuwingen gegeven, alles wordt wel in regels opgeslagen en zal dus later altijd toegestaan, kan een beveiligingsrisico zijn als trojans ofzo in dat stadium dan al verbinding met het internet maken.
Safe mode (de veilige bestanden gecertifeerd door Comodo worden toegelaten en regels worden aangemaakt, onbekende bestanden worden in waarschuwingen weergegeven.)
Custum policy mode (alles wordt aan je gevraagd indien nog niet in regels opgeslagen.)
Block all (hier moet ook geen uitleg gegeven worden zeker:))

Defense+ : alles hetzelfde, behalve safe mode is cleanpc mode en paranoid is hetzelfde als custom policy mode.

Ik hoop dat ik je kon helpen
Xan

Topic gesloten

Reden : opgelost

Xan