Lång väntat på att få använda dator

Har installerat den senast ver av brandväggen och nu är dator omöjlig stt börja arbeta i. Har väntat i 35 min utan att kunna komma åt något. Verkar som CMD agentetn använder ca: 97 till 99 % av datorkraften. Varför?. Kör med en Duoprocessor 2.1 G har 4 G minne. Satadiskar i mode 5. Någon som har ett svar. Har även upptäckt att det kommer upp smilis utan vidare när jag skriver meddelande. Är det någon som har samma problem eller någon lösning på detta fenomen. Dator Duo 2.1 /4 G ram Win XP Pro
Janne C.

Vad använder du för antivirus och antispyware? Jag svarade dig i den andra tråden som du skrev samma fråga.
En ominstallation kan fixa problemet, men du bör kolla upp så att du inte har nåt skit på datorn först.

Vilken version använder du? 3.0.12.266 var ju första officiella versionen som släpptes, men en nyare finns ute nu (3.0.13.268)

En temporär fix (tills de rättar till detta problem) till cmdagent-problemen finns i denna tråd:

https://forums.comodo.com/help_for_v3/attn_cfp_30_temporary_fixes-t15561.0.html

Min kompis provade denna fix, och det hjälpte honom.

Har rensat allt tidigare som fans i datorn och har COMOD,s virusprogram. Enligt virusprogrammen så skall datorn vara ren. Tackar för era svar det var snabbt. Hadde tidigare Mac Fee virusprogram samt även VGD tror jag att det hette samt Z-brandväggen. Har även den sista ver i Tidigare när jag testade så hadde jag Ver 2.xxx svensk. Funkade klockrent. Frågan är om jag skall gå tillbaka till denna.
Även XP är uppdaterad med det sista uppdateringen. Janne c
PS: var inne och tittade på länken. Problemet är tydligen lite arbete med koden i programmet. Skall man vänta på en patch eller hacka lie själv. Det är frågan. DS.