Hoe maak je een exception[opgelost]

Via Event Viewer van Windows kom ik de volgende melding tegen onder aplication:

Event Type: Error
Event Source: CtServ
Event Category: None
Event ID: 2
Date: 16-5-2008
Time: 7:59:54
User: N/A
Computer:
Description:
Download failed for Host: sync3-cws.hautesecure.net, Path: /v1.2/GlobalSync.aspx?HostId=55618c19-bcdc-4053-9d93-cf2e2c31b403&ClientVersion=1.2.1.2078. HTTP status code: 0, extended reason: 4.

Na even zoeken op google kwam ik bij de volgende topic uit:

http://community.hautesecure.com/forums/t/302.aspx

Welke een doorverwijzing geeft naar https://forums.comodo.com/empty-t22402.0.html

Waarbij ik dus een exception in Comodo moet gaan maken om het probleem mogelijk op te lossen.

Nu heb ik die laatste link naar het Comodo forum zitten lezen, maar werd daar niet veel wijzer uit. Vanuit daar ben ik verder gaan zoeken op het forum, maar kan het gewoon niet vinden. Ik word er een beetje zoekmoe van.

Mss is er iemand die mij eenvoudig kan verder helpen hoe dit te moeten oplossen. Bij voorbaat dank.

Hey en welkom

Ik zal proberen je te helpen … :slight_smile: . Open de firewall en ga naar defence plus. Daar zou iets moeten staan over 'My own safe files" → klik op add → Browse running processes → voeg dan zowel Antivir als Hautesecure toe.

Dit zou je problemen moeten oplossen, indien niet . Zegge !!!

Ik hoop dat ik je kon helpen

Xan

OK! Bedankt. Ik heb Hautesercure kunnen toevoegen, van Antivir geeft die aan dat het al een safe file is.

Waar staat een lijst wat de safe files zijn?

als je die vindt, weet het mij te zeggen (:TNG) Ik heb wel een vermoeden : Bij defence + klik links op advanced —> dan Computer security policy. Daar zouden volgens mij de regels moeten staan .

Geeft ie nog die error of niet ? (geef aub antwoord, zo weeten we of dit de oplossing is of niet)

Xan

Ik heb zojuist in event viewer zitten kijken en vooralsnog is de error melding niet meer voorgekomen. Daarmee denk ik dat het inderdaad is opgelost.

Het vreemde van jouw vermoeden is dat Hatesercure al wel op die lijst stond, maar niet de melding kreeg op de safelist te staan zoals dat bij Antivir wel het geval was. Ik ga daar toch verder in duiken.

Ik denk dat het verschil is dat Antivir van Comodo uit een ‘trusted application’ is . Hautesecure was dat denkik niet en je hebt et gewoon ‘allowed’. Door hautesecure als een uitzondering te maken heb je het nu ook als ‘trusted application’, misschien ligt het daar.

Ik ben blij dat ik je kon helpen :wink:

Xan