Hoe blokkeer ik een IP adres?

Graag zal ik de informatie van deze website Dit is de beste bescherming tegen het dorifel virus. - Technieuws, toepassen op mijn Comodo firewall.

Maar heb geen idee hoe/waar ik dat moet doen?

Ben al wel aan het zoeken, maar kom alleen antwoorden uit 2006 of ouder tegen, waar de beschrijving van het uitvoeren ervan niet overeenkomt met mijn huidige versie 5.10.228257.2253

Hoi Chocka,

De snelste weg, ga naar Firewall, Netwerk Security Policy. Klik op ‘Network Zones’ Add → Add a new network zone.
Geef het beestje een naam b.v. ‘Stop Dorifel’. Je hebt nu een ‘groep’ aangemaakt om b.v. IP adressen en domeinnamen aan te koppelen.

Rechter muis klik op ‘Stop Dorifel’ en kies ‘Add’ kies ‘IPv4 single address’. Type dan 158.255.211.28 en klik op apply
Rechter muis klik op ‘Stop Dorifel’ en kies ‘Add’ kies ‘Hostname’. Type dan bank-auth.org en klik op apply

Zo kun je de lijst vullen, voeg voor de zekerheid ook [nobbc]www.bank-auth.org[/nobbc] toe, omdat hostname ‘exact’ werkt en niet met wildcards.

Klik dan op OK om de network policy op te slaan, en open hem opnieuw via Firewall → Network Security Policy.
Klik op de tab ‘Blocked zones’ → Add → Network Zones → Stop Dorifel aankiezen en vervolgens opslaan met OK

Dat moet het doen.

Dank voor je uitleg

Overigens wel jammer dat je niet op domeinnamen kan blokkeren en alleen op de exacte hostnaam. Mogelijk dat dit toekomstig nog gaat komen?

Is het mogelijk om de ingevulde adressen te sorteren op nummer, want nu wordt het vermeld zoals ze worden toegevoegd?

Sorteren gaat niet echt makkelijk, als je in Network Zone zit kun je met je muis slepen en zo de volgorde bepalen.