Har Firewall Pro Alzheimer?

Hej.

Helt rookie här så ursäkta dumma frågor: Varje gång jag skickar brev från Outlook frågar Firewall Pro, den senaste, två gånger om CAV får installera en tempfil. Och varje gång svarar jag ja. Och jag har Remember… ikryssat. När jag skickar frågas en gång. Verkar onödigt jobb, då jag kan skicka o ta emot några hundra brev om dagen…

Tacksam för hjälp, kanske ngn nybörjargrej?

Det är nog i Defence+ som du behöver justera nån instllning i.
Vad har du för inställning på Defence+? (defence+/advanced/defence+ settings)
Clean PC eller train with safe mode?
Du kan oxå gå till defence+/custom tasks/my own safe files, och lägga till outlook och CAV. Du kan även lägga till dom bägge i “my trusted software vendors”.

Beroende på vilken inställning du har på Defence+ så kan du kolla på “my pending files” om du har några viktiga filer där som du vill godkänna genom att klicka i dom och välja "move to/my own safe files.
Jag har knappt hunnit lära mig själv ännu, men jag hoppas att nåt svar fungerar för dig.
Jag hade oxå problem med att inte kunna skicka/ta emot ö.h.t. men det löste sig som tur var…
Se länk för andra lösningar samt vad som gjorde att det ordnade sig för mig.
https://forums.comodo.com/help_for_v3/attn_cfp_30_temporary_fixes-t15561.0.html

Kort om min lösning. Jag inaktiverade antivirusprogrammets epost koll helt enkelt.
Då började mailen droppa in igen… Jag har inte testat att slå på den igen, för jag behöver mailen i jobbet… imorgon kväll kanske…
Det var alltså ingen inställning i brandväggen som var fel, men det var antagligen brandväggen som hade orsakat nån slags block som inte gick att få bort på annat sätt.