geen virus melding in vista

hoi, ik heb een probleem: Comodo (v5.3.176757.1236) geeft geen melding of er een virus is gevonden in realtime scan (stateful) wel zie ik in Comodo logs dat er iets gevonden is, door dat ik dit niet zie loopt me vista UAC vast en krijg ik een foutmelding (bijv. bij het verplaatsen van een besmet bestand)
is dit nu een fout of heb ik zelf iets fout ingesteld in Comodo??

Mvg,

Er zijn 2 plekken waar je dit uit kunt zetten.

1. AV instellingen “alarm tonen”.
  2. Meer, Voorkeuren, Wachtwoord bescherming.

Heb je hier misschien iets aangepast?

nee, heb daar helemaal niks veranderd heb opnieuw installeren ook al gedaan maar krijg nog steeds geen melding dat er een virus is gevonden (wel in handmatige en geplande scans)

Vreemd, riekt naar een bug.

Kun je aangeven of je nog meer security software op je systeem hebt draaien?
Heb je UAC op de standaard instelling staan of hier iets aangepast?
Ben je Standaard gebruiker of Administratief?

Ik neem aan dat de foutmelding is dat het bestand in gebruik is en niet verplaatst kan worden?

Kun je evt. het Windows Eventlog er bij halen om te kijken of daar iets in staat dat zou kunnen helpen?

ik had tot die dag ook Windows defender aanstaan (ook als realtime) maar vond het systeem vertragend en niet voldoende functioneren en heb ik deze dus volledig uitgeschakeld (services en .exe)
ik gebruik deze beveiligings software: CIS 5, avira antivir, spybot S&D, Malwarebytes’ Anti-Malware, Windows Defender.
UAC heb ik altijd al op standaard staan (hoe kun je deze instellingen eigenlijk veranderen???)
ik heb maar één account en deze heeft admin rechten.

ja, de foutmelding is inderdaad dat ik het bestand niet kan verplaatsen/kopiëren.

ik kon helaas niks vinden in het EventLog, maar ik heb vandaag eventjes een test uitgevoerd met het zelfde bestand en nu gaf comodo wel een melding dat er iets gevonden is.
ook heb ik dat bestand met behulp van een website (virscan,org) gescant en alleen comodo vond iets?

waarschijnlijk is dit probleem veroorzaakt doordat win defender en comodo tegelijk draaide en op dat moment de CPU verbruik 100% was (evm. grote schoonmaak en scannen op malware)

in ieder geval bedankt.

Mvg,

Dit klinkt bekend, is volgens mij al gemeld als bug dat er “onder druk” wat meldingen “verzuipen” zeg maar.