Geen toegang meer tot mijn programma's

Hallo,

ik heb blijkbaar iets fout gedaan met Defense+.

Wanneer deze op “Veilige Modus” staat krijg ik geen toegang meer tot mijn programma’s.

Ik krijg overal de melding “Kan geen toegang tot het opgegeven apparaat, pad of bestand krijgen. Mogelijk hebt u geen toegangsmachtigingen voor het item.”

Wanneer ik Defense+ uitzet werkt alles zoals normaal. Ik heb echter geen idee hoe ik weer naar de (schone) uitgangspositie van Defense+ kan gaan.

Is er iemand die mij hiermee kan (wil) helpen?

Bij voorbaat dank.

Hoi grafcom,

Welkom op het forum!
Welke versie van CIS heb je draaien?
Mocht het versie 4 of 5 zijn dan moet je in de logging terug kunnen vinden wat er geblokkeerd is.
Je kunt deze openen via “Bekijk … gebeurtenissen” en dan op het knopje “Meer” vervolgens bij “configuratie wijzigingen” probeer even uit te vinden waar iets met blokkeren en onthouden bij staat.

Dan kunnen we gericht zoeken.

Hallo Ronny,

ik heb versie 5

Onder “Configuratie wijzigingen” staat alleen nog bij Actie “Object Aangeast” bij Aanpasser “Automatisch leren” bij Object “Defense+ Applicatie”
onder Naam "C:/program files/Internet explorer/IEexplorer.exe

Ik heb hier denk ik straks regels weggehaald… wat dus niet slim was…

Onder Defense+ Regels staan alle programma’s die ik probeerde op te starten

Overal staat Applicatie C:\windows\explorer.exe onder vlaggen “Creeer Proces” bij enkele “Benaderen COM Interface” en bij eentje “filter installeren” en onder Doel de bewuste programma’s

Denk dat explorer.exe geen programma’s meer mag starten.

Kun je eens kijken bij de Defense+ Policy wat er voor explorer.exe is ingesteld voor “uitvoeren” mogelijk dat daar e.e.a. geblokkeerd is

Defense+ Policy … welke is dat in het Nederlands?

Instellingen?

Ik weet niet of je dit bedoelde maar onder “Bekijk Actieve processen” zie ik C:\windows\explorer.exe staan en onder “Vonnis”(?) vertrouwd.

Overigens moet ik er nog bij vermelden, kwam ik nu weer achter, dat ik Comodo ook niet zo kan opstarten. Ik kies dan met rechter muisknop, uitvoeren als en er staat dan compu3\eigenaar als huidige gebruiker. Dan werkt het dus niet maar ik kies dan voor “Deze gebruiker” en gebruikersnaam Eigenaar en mijn normale wachtwoord en dan opent het wel.

Wat mij nu onder de Actieve provessen opvalt is dat er bij alles onder gebruikersnaam staat "NT AUTHORITY\SYSTEM

bij explorer staat er COMPU3\Eigenaar dit staat ook bij C:\windows\system\ctfmon.exe

Helpt je deze informatie?

Als het goed is staat dat onder Defense+, Computer beveiligingsregels.

%windir%\explorer.exe

Standaard hoort deze op “Windows Systeem Applicatie” te staan.

Dat was het dus… heb ik aangepast en nu werkt alles weer.

Heel erg bedankt voor je adviezen!

Geen probleem, graag gedaan en goed te horen dat het weer werkt :-TU