Gebruik dit topic als je nederlandstalig bent en niet goed engels kan :)

Hey mensen,

Ik heb het gevoel dat dit nederlands deel van het forum een beetje verwaterd. Daarom … Post hier al je problemen (:LGH). Rednose en ik en mss ctrlaltdelete (deze zijn de enige nederlandse users die er iets van kennen dat ik weet (:NRD)) zullen je proberen te helpen.

Xan

Goed idee :slight_smile:

Ik heb al een stickie laten maken voor goede Nederlandstalige informatie over Comodo software. Tips zijn natuurlijk altijd welkom :slight_smile:

Greetz, Red.

Goed initiatief en mss niet alleen omdat je niet in goed in engels bent, maar het communiceert nu eenmaal makkelijker in je eigen taal. Keep up the good work. (:CLP)

bump :slight_smile:

Xan

Sinds enkele weken heb ik af en toe een vreemd icon op de systeembalk van CPF. Heb gezocht in help en forum, maar nog niet gevonden wat het betekent. Ik kan dan geen activiteit meer zien en weet niet of de firewall nog goed werkt.
Opnieuw opstarten helpt meestal om normale traffic wee

r te zien.
Zal proberen een screenshot bij te voegen. Het is het normale CPF schild met een soort blokkerings teken erin.
Enig idee ?

arnold (:NRD) (:SAD)

[attachment deleted by admin]

Hehe eindelijk, ik dacht dat dit board helemaal dood was :slight_smile: (trek je er maar niets van aan ;))

Wel, zover ik weet is dit een bug ;D. Klinkt serieus, maar is het absoluut niet. Het wordt herstelt in de volgende versie van CIS die normaal begin volgend jaar uit moet komen.
Natuurlijk kan dit ook een echte fout zijn.

Als je de hoofdpagina van CIS opent, staat er dan dat alles OK ? Ga dan ook nog eens naar miscenalleous en dan diagnostics. Deze zal eventuele fouten opsporen.

Ik ben er redelijk zeker van dat dit gewoon een lastige fout is maar kan je dat toch even nakijken ?

Groetjes

Xan

Xan

Alles in orde. Momenteel weer normale icon. Firewall afsluiten en opnieuw starten levert ook weer de normale icon.

Goh, een heel forum voor mij alleen? Dan kom ik nog weleens terug. (:WAV)

Bedankt voor de info. :-TU

Arnold :SMLR

Hallo, ondanks het redelije Engels (:SHY) heb ik het idee dat het aantal reacties toch uitblijft en heb ik hier al meer reacties gezien dus leg ik m’n vraag (zie: https://forums.comodo.com/computer_firewalls/comodo_firewall_does_not_handle_pop3_well_within_windows_live_mail-t32143.0.html) ff aan jullie voor…

Ik wil graag gebruik maken van Windows Live Mail en Comodo Firewall, deze lijken echter niet lekker samen te gaan wanneer je gebruik maakt van POP3. Hotmail, ed. ( via Live Mail ) werkt wel gewoon goed.

Enig idee?

Sorry dat je niet in het engels geholpen werd .

Kan je me zeggen :

• In welke policy de firewall en Defense+ staan ?
  • welke regels je hebt gebruikt voor Windows Live Mail ?

Ik begrijp je engelse post echter niet zo goed. Bedoel je dat je zowel CFP als Webroot firewall gebruikt op hetzelfde moment ? Als dit zo is, zal je toch afscheid moeten nemen van een van de 2 want firewalls werken nu eenmaal niet samen.

Ik wacht op een antwoord :wink:

Xan

Hi Xan, leuk - al zo snel - van je te horen.

Of dat de Windows Firewall wel of niet aan staat maakte helaas niets uit.

Als ik wmail.exe volledige doorgang gaf werkte pop3 nog steeds niet.

Ik gebruik nu i.d.d. Webroot FW maar dit pas nadat ik CFP gebruikte (:WIN)

Groeten, AJ.

En nu werkt die wel ?

Je hebt zowel in de Firewall als in Defense+ al de toelating gegeven ???

Xan

Yep, i.d.d., nu werkt hij vreemdgenoeg - zonder aanpanassingen - wel waar CPF niet werkte. (:SAD)

Ik heb een her-installatie gedaan maar ook dat hielp niet, meteen toen ik het eraf haalde was alles al ok.

AJ.

Raar, heb je CFP of CIS gebruikt ? CIS heeft de niewste versie van de firewall en heeft een paar bugs gerepareerd. Maar eerlijk gezegd heb ik geen idee wat er mis zou kunnen zijn :-X

Xan

Ik heb alleen de firewall niet meer kunnen vinden en derhalve heb ik maar gepakt het enige wat COMODO nog - op dit gebied - aan kan bieden, te weten de desktop firewall gecombineerd met anti-virus. Ik heb bij installatie uiteraard verkozen niet de anti-virus optie te gebruiken om problemen met de bestaande mcafee software te voorkomen. Het was ook duidelijk aan de interface te zien dat er alleen firewall zaken geinstalleerd waren.

AJ.

Goed :-TU Welke versie van McAfee gebruik je ?

Xan

McAfee Enterprise 8.5.0i incl. laatste patch 6.1 en laastste patches t.b.v. de update-engine; allemaal zakelijk verkregen.

AJ.

Dacht ik al, mag ik je dan wel even op dit wijzen.

By blending advanced anti-virus, [b]firewall[/b], and intrusion prevention technologies, VirusScan Enterprise covers a broad range of threats. With advanced heuristics and generic detection it finds even new, unknown viruses, even hidden in compressed files.

Xan

Had ik i.d.d. ook zien staan en daarom heb ik McAfee 8.5.0 op de Console op die punten ( 2 van 3 services ) uitweschakeld en alleen aan laten staan de scanning op bestanden welke geschreven worden naar het systeem. (:WIN)

AJ.

Wel, dan zou ik zeggen, blijf bij de Webroot firewall ^_^. hoewel ik je aanraad dan toch beter de firewall van PCtools te gebruiken. Deze is beter :slight_smile:

Xan

Geen idee hoe dit anders te escaleren bij COMODO, men moet hier toch gevoelig voor zijn als mensen hierdoro mogelijk al naar alternatieven uitwijken? :SMLR

AJ.