Firewall - pilnie potrzebna pomoc

sory jestem laikiem w tych rzeczach dlatego potrzebuje waszej pomocy aby ogarnac ten program. Mam sporo pytan wiec jesli mozecie odpowiedziec chociaz na czesc z nich bedzie super.

1)czy bedac w sieci LAN w opcji ukrywanie portow wlaczyc:
-blokuj polaczenia przychodzace czy - ostrzegaj o polaczeniach przychodzacych
2)czy cis nalezy konfigurowac na kazdym koncie w windowsie czy wystarczy jak bedzie ustawiony na koncie nalezacym do grupy administratorow.
3)jak to jest z regulami aplikacji i globalnymi, ktore dzialaja jako pierwsze a ktore drugie, a moze sie wzajemnie uzupelniaja. co sie np stanie jesli globalne beda blokowac dane polaczenia a w aplikacyjnych regulach te polaczenia beda dozwolone
jakie reguly i gdzie utworzyc aby okreslona przegladarka mogla sie tylko laczyc z adresami w LAN / miala zablokowane polaczenie z internetem /
4)czy kazdemu plikowi np exe z folderu IE nalezy osobno tworzyc regule dostepu do netu czy tez mozna ustawic jedna regule na wszystkie pliki znajdujace sie w danym folderze
5)co oznaczaja w regulach aplikacji :
-aplikacje systemu

6)PRZY TWORZENIU REGUL FIREWALL
a)czy wybierajac protokol IP lub TCP_UDP to jest to samo? jakie sa ew. roznice.
b)na karcie adres zrodlowy lub docelowy gdy sie wybierze typ: /kazdy wybor oprocz dowolnego adresu/ uaktywnia sie “wyklucz tj. poza nizej wskazanymi” czy:
ustawiajac = czynnosc: zezwol; protokol : jaki kolwiek; kierunek : jakikolwiek
w adresie zrodlowym lub docelowym wybiore konkretny IP lub zakres IP itp i zaznacze " wyklucz"… to ---------- zapora zezwoli na wszystkie polaczenia
wykluczajac czyli blokujac wskazane IP na kartach adres zrodlowy/docelowy
czy tez zablokuje wszystko poza zanaczonymi IP na kartach adres zrodlowy/docelowy…
c)co oznacza i z czym sie to wiaze jesli na karcie adres zrodlowy/docelowy wybiore:
-typ: strefa sieciowa - strefa: petla zwrotna a co jesli wybiore Dom #1