Felmeddelande poppar upp!

Hej!

För några dagar sedan så installerade jag den svenska språkfilen (uppdatering) som jag hittade inne hos alltomxp.
Skall låta det vara osagt om det är den som orsakar felmeddelandet som poppar upp varje gång jag startar datorn eller startar om datorn. Men fenomenet uppstod i samband med detta.


http://pici.se/thumbs/t_opxevHHIW.gif

Vet inte riktigt hur jag skall åtgärda detta i CIS.
Kan det vara som så att jag behöver installera om CIS eller går det att åtgärda på annat sätt?

CIS fungerar precis som det skall trots felmeddelandet.

//Malou

Hej igen!

Det är jag som har postat ovanstående inlägg med ett annat nick. Anledningen till detta var att mina inloggningsuppgifter ville inte fungera av någon märklig anledning så jag var tvungen att skapa ett nytt konto >:(

Gjorde nu ett nytt försök med mina gamla inloggningsuppgifter och då fungerade allt som det sig bör igen. Går det att radera det nya kontot på något sätt (ovanstående)?

//Malou

Hej Malou,

Hm, kan något ha hänt med din cfpconfg.swedish.lang, tro? :-
Rad 3 (som det visas en del av i din bild) skall innehålla:

	<string id="101" value="&amp;Om CFPConfig..." />

Engelska originalet:

	<string id="101" value="&amp;About CFPConfig..." />

Bifogar cfpconfg.swedish.lang.

[attachment deleted by admin]

Hej Malou! Ja, det går att ta bort ditt nya konto (jag kan dock inte göra det, bara banna det ;D). Logga bara in med det, gå till din profil, och titta under Actions i menyn till vänster. Där skall det stå Delete this account. Kontot tas då bort men tråden kommer fortfarande att vara skapad av “Malou_Support”, fast som gäst, inte medlem.

Hej LeoniAquila!

bara banna det ;D )
Tack det skulle se ut det ;D
Logga bara in med det, gå till din profil, och titta under Actions i menyn till vänster. Där skall det stå Delete this account. Kontot tas då bort men tråden kommer fortfarande att vara skapad av "Malou_Support", fast som gäst, inte medlem.
Tack så jättemycket för hjälpen ;) Mitt "extrakonto" är nu borttaget och jag är numera mig själv igen (kändes lite som att man var av dubbelnatur här) ;D

//Malou

Hej JoWa!

Jag vet faktiskt inte riktigt vad det är som har hänt ???
Jag laddade ner din svenska språkfil från alltomxp => öppnade mappen => kopierade språkfilen => klistrade in den i CIS mappen där övriga språkfiler finns.

Rad 3 (som det visas en del av i din bild) skall innehålla:
Tyvärr så är detta allt som är synligt i skärmdumpen (även i orginalet) mer än så syns inte.

Den filen som du bifogar här. Hur gör jag med den?

//Malou

Hej Malou,

Packa upp och lägg språkfilen i …\COMODO\COMODO Internet Security\Translations (ersätt befintlig cfpconfg.swedish.lang).

Du kan öppna .lang-filerna med Anteckningar, om du vill kolla rad 3 (eller något annat 8)).

Trevligt att du är dig själv igen. :smiley:

Märkligt problem ???

Glöm inte att starta om CIS, Malou. (fast den uppmanar dig nog till det, men man får själv starta om just nu. :()

Hej JoWa & LeoniAquila!

Trevligt att du är dig själv igen. :D
Tack ;D

Har nu gjort som du föreslog JoWa gällande din bifogade fil här. Men tyvärr så hjälpte det inte :o
Och har även startat om CIS samt även datorn. Hjälpte inte heller det. Meddelandet poppar upp ändå med samma innehåll.

//Malou

Hej igen!

Det märkliga problemet var jag 88) och ingenting annat. Får väl säga som en annan användare sa inne i alltomxp (tror det rörde sig om liknande problem) “Pinsamt värre” ;D

Öppnade CIS och gick in i Övrigt => Inställningar => Språk => tittade runt i rullmenyn och hittade “Svenska av användare” och började fundera “vad är det här för något” ???
Valde dock “Svenska av användare” klickade Ok-knappen => startade om CIS. Oj CIS såg genast mycket annnorlundare ut (till det bättre) gällande texten (Svengelska innan). Gjorde även en omstart av datorn för att kontrollera om meddelandet fortfarande skulle poppa upp.
Men se på den det upphörde med att poppa upp ;D

Jaja så enkelt var det och nu hoppas jag att jag inte klantar mig mer idag ;D

Tack för all hjälp :wink:

//Malou

:smiley: Förträffligt!

Det slog mig att du kanske inte hade valt svenska efter att ha bytt ut språkfilerna. Visste dock inte att det kunde ge det felmeddelande du fick. :wink:

Skall se till att det står Svenska - av användare redan vid installation, av nästa CIS-version…

Gött att höra, Malou. O0

Hej JoWa & LeoniAquila!

Tack :wink:

Nej jag hade inte valt det alternativet. Hade inte en tanke på detta i och med att jag valde Svenska vid installationen av CIS.
Vet inte hur det är med övriga som eventuellt uppdaterar/byter språkfilen om de råkar ut för samma fenomen. Men kan ju vara bra att veta att det kan uppstå.

Låter i vilket fall utmärkt om du uppger detta redan vid installationen :wink:

//Malou