En beta-version av v3 av Comodo Firewall är släppt!

https://forums.comodo.com/cfp_beta_corner/cfp_v307208_beta_for_xpvista_x32_and_x64_is_now_available-t11414.0.html

Jag har ej testat denna beta-version, men av de inlägg jag läst så verkar betan av v3 mycket stabilare än alphan (och konstigt vore det väl annars :wink: )

Har själv testat den, och verkar som om det tart runt 1 minut att avsluta Windows.
Och sen får jag BSoD, så får vänta tills CPF3 är färdig med allt testande.
Men CPF 3 ser väldigt snyggt ut och verkar vara extremt bättre än alla andra brandväggar.

Ragwing

Även jag har testat, men kör nu av olika skäl version 2.4. Det tycks vara stora skillnader i hur folk upplever funktionen; vissa drabbas ju av BSOD, andra tycker att den är mycket stabil.

Detta kommer helt klart att vara en totalt överlägsen brandvägg när den är helt klar. För mig är det inte bara en brandvägg längre, den närmar sig en “suite”, fast utan antivirusfunktion. Många verkar vara negativa till helheltslösningar, men jag är positiv - i alla fall om det görs bra. Och bra kommer det att göras, CPF 3 i sig kommer att ge ett omfattande skydd, men enligt vår hjälte Melih så kommer den ju även att lira med CAVS 3 som inga andra program på marknaden!

Det finns en del att se fram emot!

/LA

För mig fungerar v.3 ganska bra. Det har varit lite konflikter med Boclean framförallt.
Jag får nåt “runtime error” då och då i andra program, men jag har inte listat ut om det beror på beta brandväggen eller nåt annat… XP är nyinstallerat så det är nog inte det heller. Det kändes som problemen kom efter att jag installerade Office paketet, men jag är inte säker.
Brandväggen imponerar på mig i alla fall, och kommer nog att bli riktigt bra när den är färdig.
Den tar bara hälften så mycket resurser som den gamla (2.4) brandväggen, så det är ju inte helt fel… får se om det håller i sig till färdig produkt…

Ja, v3 verkar lovande, jag har just köpt en bärbar dator, med Vista, så jag tänkte testa v3 Beta på den snart.

Själv ser jag fram emot den stabila versionen, då jag använder min enda dator för daglig produktion.

/LA

En ny beta-version släpptes igår! Det närmar sig en officiell release nu eftersom detta var en RC (Release Candidate)

https://forums.comodo.com/cfp_beta_corner/announcement_comodo_firewall_pro_3011246_rc1_released-t14496.0.html

Jag vill inte testa rc nu… betan fungerar bra nu, så jag väntar tills de släpper den färdiga versionen. Jag har inte kollat upp om det går att spara inställningarna och reglerna i beta versionen, men det spelar nog ingen roll… jag väntar… (:WIN)

K’o’r sj’a’lv med BETA-versionen med, v’a’ntar tills final innan jag uppdaterar igen :wink:

Ragwing

P.S Urs’a’kta min svenska, har problem med att skriva de tre sista bokst’a’verna D.S