(:SAD)
Hej, har kanske hittat en bugg, men kan inte posta den hos comodo, för jag kan inte skriva på Engelska
har win xp home 32bit, när jag skall köra en Diagnos för CIS får jag felmedelandet på Engelska att Comodo har hittat nått fel på installationen, o frågar om jag vill fixa det (ja nej) då skriver den på svenska Ja Nej,
trycker jag på ja Får jag upp detta, The diagnostics utility could not fix some of the problems, would you like to create a diagnosis report, Ja Nej
nån annnan kanske kan köra den o se om ni får samma resultat!
Har du CIS RC1?
Vad händer om du väljer att skapa en rapport? Kanske du kan ladda upp den här.
LA
Ja jag har RC1, ock jag har gjort en rapport
[attachment deleted by admin]
Är det OK om jag postar detta bland bugg-rapporterna?
LA
Ja gör det om du vill
Bra, se här:
LA
Skulle du kunna kolla en sak i ditt Windows register - jag fick följande svar:
Looks like the AppInit creation for guard32.dll failed, can you let the user check HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Windows\Appinit_Dlls REG_SZ C:\Windows\system32\guard32.dll
Tack!
LA
(:AGY) HKLM\Software\Microsoft\WindowsNT\CurrentVersion\Windows den registermappen var tom
men guard32.dll fanns i win32mappen o hade filversion 3,5,52672,413
okej hur gör jag för att få dit allt det från Comodo som skall vara i Windows Registermap?
ock varför har guard32.dll fel versionnr. 3,5,52672,413
nä det skall vara enl setupfilen 3,5,52764,414
Obs. jag har gjort en ominstallation, men det hjälpte inte!!
försökte skapa en nyckel i Windows registermapp, men fick felmedelande
(Ett fel inträffade när en nyckel skapades.
Det går inte att skapa nyckeln.
Ett fel uppstod när nyckeln Windows öppnades.) ock det hjälper ju inte att installera om!! ???
Efter avinstallation, rensade du registret? Om inte, gör det med t.ex. Comodo Registry Cleaner.
Min guard32.dll har samma versionsnummer (3.5.52672.413), så den är nog riktig.
Ronny tipsar om att du kan skapa ett nytt String Value i den tomma mappen vi diskuterar ovan, enligt bifogad bild.
För övrigt låter JoWas tips bra.
LA
sorry det går inte att skapa nåt strängvärde, inte heller nån nyckel, det går inta att skapa nått värde alls!!
jag har själv manuellt tagit bort allt som Comodo har installerat i registren, utan att det har hjälpt!!
Men vad händer egentligen när du försöker? Du är väl i mappen som du sade var tom, i inlägg #7?
LA
Är du säker dig loggas in som administratör?
If this is poor Swedish blame English to Swedish Translation please (:WIN)
Hej Ronny! (:LGH)
Your translation is decent. Thanks.
LA
ock ja, jag är automatiskt inloggad som admin
Jag har ■■■■ på idéer. (:SAD)
Men, det var väl trots allt bara diagnostiken som inte fungerade? Själva CIS fungerar i alla fall som det skall?
LA
Jo det var ju bara diagnosen som inte funkade,
men jag är lite orolig för att CIS inte funkar som det skall nu, eftersom diagnostics säger att där är nått fel på installationen!!
Verkar som om du har CIS installerat på F:? Jag famlar efter halmstrån nu men kanske den bör ligga på C:. Ren gissning dock.
LA