Comodo update lukt niet

Ik gebruik mijn XP portable weinig. Toen ik hem vandaag verbond zegde mijn comodo dat er een update beschikbaar was. Ik vergeleek de versie van mijn XP met die van mijn Dell pc en die bleek dezelfde.
Vermoedelijk heb ik op mijn Dell automatische updates uitgeschakeld nadat ik ooit een probleem had bij overgang versie 4… naar 5…
Onder tabblad Meer klik ik op controleer op updates. Ik moet op Start duwen om updates te beginnen maar als ik dat doe krijg ik de melding : De parameter is onjuist.
Ik probeerde ook even een “update antivirusdatabase” daar kreeg ik als antwoord dat ze up to date is.
Wat moet ik nu doen???

Hoi danyb,

Welke versie draai je exact op dat systeem?
5.3.x.126 is de laatste versie en ik zit nu op AV DB 7655.

Mogelijk dat de versie te oud is om te upgraden, dan zou je een export van je configuratie kunnen maken en die later weer in de verse installatie van 5.3.x. kunnen laden, maar als je niet al te veel aangepast hebt zou ik schoon beginnen.

Hi Ronny. Je bent er gelukkig weer om mij te helpen.
De versie stond in mijn profile 5.0.162636.115
Liever geen schone configuratie: we hebben zo gezwoegd om mijn portefolio te doen werken!
Exporteren dat doe ik zeker in Beheer configuratie en dan de actieve exporteren.
Als ik de laatste versie op de website download kan ik die dan niet gewoon installeren over mijn oude?
Ik weet dat het niet ging van 3. naar 4. of 4. naar 5. maar ik zit nu al in 5.

Ik dacht “XP portable” en Vista in het profieltje, vraag het even voor de zekerheid.
Ik heb dit zelf ook gehad, om te voorkomen dat je een uurtje aan het prutsen bent om er achter te komen wat het is…Export, Download laatste versie, de-installatie, reboot, intstallatie, reboot, import en klaar.

Je kunt even testen of je Internet Explorer wel kan browsen, evt nog een keer op nieuw opstarten maar als dat niet werkt zou ik echt the bovenstaande procedure hanteren.

Helaas ondersteund CIS geen installatie upgrade vanaf de installer, daarvoor hebben ze een zelfgeschreven updater, maar ja als die het niet doet…

Ik heb de oorzaak van het probleem gevonden.
Ik ging even kijken naar Voorkeuren en zag dat automatische update wel aangevinkt stond.
Maar ik zag daar ook connectie en daar bleek ik “gebruik http proxy” aangevinkt te hebben .
Ik heb dat afgevinkt en weer geprobeerd en update is zonder probleem gestart.
Waarom zou ik dat ooit gewijzigd hebben???
En waarom gaf dit geen probleem voor antivirus database maar wel voor de updates???
Om je precies te kunnen uitleggen wat er stond bij die connectie heb ik de instellingen, die ik geexporteerd had in de geupdatede comodo geïmporteerd maar de connectie is blijkbaar niet geimporteerd want gebruik http proxy was nog steeds afgevinkt.
Enfin mijn probleem is dus opgelost.
Het is erg geruststellend te weten dat je op het forum steeds zo vlug geholpen wordt!!

Das mooi :slight_smile:
Misschien ooit problemen gehad met AV updates in het verleden?
Normaal gebruikt de updater de instellingen van Internet Explorer.

Dat van die proxy klopt die zit niet in de configuratie backup, die heb ik al eens gemeld als bug, maar blijkbaar vinden de ontwikkelaars dat een “feature” :wink:

Mocht je vragen hebben weet je ons te vinden.

Neen nooit problemen gehad met AV updates.
Misschien ooit veranderd voor die problemen met Portefolio.
Het is niet zo dat jij vindt dat het beter is die http proxy aan te vinken?
Dan laat ik het voorlopig afgevinkt.
Eind goed al goed.
Bedankt!

Normaal gesproken heb je geen proxy nodig om te updaten, tenzij je provider het verplicht, of je op een bedrijfsnetwerk zit die het verplicht.