COMODO Firewall 3.0.20.320

(:AGY) Hej
Undrar varför det fyller på med filer som Pendlar, utan att man installerar nått!!
är uppe i 76 st nu.
har skickat dem till Comodo, kan man ta bort dom från listan efter det?
Mvh Krille :THNK

Hej & välkommen till forumet. :slight_smile:

Det räcker att man laddar ner program, tar bort program eller helt enkelt hanterar .exe-filer på något vis för att okända sådana skall hamna i “Pending Files”. Testa “Purge” så försvinner de program som inte finns kvar, från listan. Om du har någorlunda koll på de program som sedan ligger kvar i listan, så hade i alla fall jag tagit bort dem (“Remove”).

LA

Hejsan!

Är ny här på forumet och även ny med Comodo. Håller på att lära mej så mycket som möjligt om denna magnifika brandvägg.

Nå jo, detta om detta.

Har ett liknande problem som Krille, och nu undrar jag vad som händer om jag “removar”, kommer dom tillbaka i något skede? Inte raderas dom väl fysiskt från hårddisken? Ursäkta dessa kanske dumma frågor, med försök ha lite överseende med en nybörjare. :wink:

LionKing

Hej och välkommen!

Filerna kan komma tillbaka till listan enbart om de fortfarande är okända för CFP, och om CFP “stöter på dem” på något vis. Dvs. om du kör någon av filerna, döper om den, flyttar den eller något liknande. De raderas inte från hårddisken, så där kan du vara lugn!

LA

Tack för det LeoniAquila, och tack också för hjälpen på min fråga! Igen blev jag lite klokare. Man lär så länge man lever, eller hur det så fint heter. :smiley:

LionKing

OK, låter utmärkt! :slight_smile:

LA