Comodo applicatie agent is niet gestart

LS,

Ik heb nu een week diverse onderdelen van Comodo (free) draaien. Het bevalt me tot nu toe goed.

Maar ik heb één puntje dat ik niet begrijp. Ik heb via de zoekactie (ook de engelse) naar iemand met dezelfde problemen gezocht, maar vond alleen dingen die erop leken, maar niet hetzelfde waren (vlgs mij).

Sinds twee dagen krijg ik na verloop van de dag een rood alarmbordje over mijn Comodo-icoontje.

Als ik het Internet Security scherm dan open, zie ik onder Systeem status de melding:
‘Comodo applicatie agent niet gestart’ en ‘klik hier om een diagnose te starten’.
Als ik daarop klik, krijg ik na een paar seconden netjes de melding dat het probleem is opgelost. Maar toch blijft de melding hetzelfde en nogmaals klikken op start diagnose levert de melding op dat er niks aan de hand is.
Ik heb even in de windows eventviewer gekeken en zie daar de volgende melding:
An unhandled win32 exception occurred in cmdagent.exe [1744]. Just-In-Time debugging this exception failed with the following error: Debugger could not be started because no user is logged on.

Dit lijkt erop alsof cmdagent.exe al wil starten wanneer ik nog niet ingelogd ben.

Als ik in de windows taskmanager kijk, zie ik (na de diagnose dus) wel cmdagent.exe draaien.

Is hier sprake van een bug?

Volgens mij is er verder niet veel aan de hand als cmdagent.exe gewoon draait, maar het rode gevarendingetje is een beetje storend, omdat je dan niet meer ziet of er echt iets aan de hand is…

Alvast bedankt

Hoi NyNaz,

Ik kan uit je post niet zien of je tussen door het systeem herstart hebt.

Normaal gesproken is het zo dat als de cmdagent crashed er inderdaad een bug is.
cmdagent.exe zal normaal ook al starten als je PC start zonder dat je hoeft in te loggen.

Kun je aangeven of dit elke herstart fout gaat ?

Wat je kunt proberen is na de diagnose de GUI herstarten, rechts onderin met exit afsluiten en dan even wachten en als cfp.exe is afgesloten deze nogmaals starten als op dat moment het rode bordje weg is is alles weer “normaal” maar dit moet geen standaard na het opstarten methode worden.

Onlangs heb ik 4.1 comodo internet security premium geinstalleerd. Sind die tijd heb ik het probleem dat de computer heel lang over de opstart doet. dit kan goed een uur in beslag nemen. Vervolgens zie ik dat de applicatie agent niet gestart is. Ik laat de diagnose lopen en herstellen. start comodo opnieuw en dan draait deze. Bij een volgende opstart van de pc kan het zijn dat deze snel opstart en er geen problemen zijn,de agent is dus ook opgestart. maar het komt ook vaak voor dat de pc een uurtje nodig heeft om op te starten. en na opstart draait de agent niet. Weet iemand hier een oplossing voor. Ik draai met windows xp sp3

groet

Marc

Hoi Marc,

Er zijn verschillende mogelijkheden.
Wat voor instellingen heb je zoal aangepast, of staat alles nog “default”?

Wat voor hardware is het?

Je zou bij de Real-Time AV de “memory scannen bij opstarten” uit kunnen schakelen kijken of dat helpt…

Hallo Ronny

alles staat nog default.

wat bedoel je met hardware, comodo is toch software, na installatie van 4.1 is er geen nieuwe hardware bijgeplaats. en voor de installatie werkte alles goed, ook comodo, maar dan een eerdere versie…

wat bedoel je met
“Je zou bij de Real-Time AV de “memory scannen bij opstarten” uit kunnen schakelen kijken of dat helpt.”

Dit brengt me niet echt verder.
Volgens mij zit het in comodo, omdat de problemen na installatie van 4.1 zijn begonnen

groet

Marc

Mooi

wat bedoel je met hardware, comodo is toch software, na installatie van 4.1 is er geen nieuwe hardware bijgeplaats. en voor de installatie werkte alles goed, ook comodo, maar dan een eerdere versie..
Wat voor systeem het is, processor, hoeveel geheugen, harddisk groote en vrije ruimte Het wil wel eens voor komen dat op de oudere systemen deze problemen optreden...
wat bedoel je met "Je zou bij de Real-Time AV de "memory scannen bij opstarten" uit kunnen schakelen kijken of dat helpt."
Als je in het menu, Anti-virus, Instellingen, Real-Time scannen kijkt dan staat daar een vinkje voor "geheugen scannen bij opstarten" of iets dergelijks, als je die uitvinkt en dan op OK klikt en op nieuw opstart merk je dan verschil?
Dit brengt me niet echt verder. Volgens mij zit het in comodo, omdat de problemen na installatie van 4.1 zijn begonnen

groet

Marc


Wat was je vorige versie die je er op had staan?

Hallo Ronny

allereerst bedankt voor je inspanning.
medion pc (aldi)
processor pentium 4, 3,2 ghz,
2 gig geheugen
c schijf 75 gig, vrij 34 gig
vorige comodo versie was 3.???. Ik heb altijd de laatste vrij versie draaien.
update naar 4.1 was op 10 juni. althans toen heb ik de file gedownload.

geheugenscan tijdens opstarten staat uit. die heb ik nooit aangezet.

Op een gegeven moment bij het opstarten zeg maar na 35 minuten komt windows met een foutbericht.
en start de pc verder op en 1 minuut later is deze dan opgestart. de agent draait dan niet.
windows stuurt me vervolgens naar de volgende website van microsoft.
http://wer.microsoft.com/responses/Response.aspx/1501/nl/5.1.2600.2.00010300.3.0?SGD=f3a0a0b0-ed0a-420e-85e3-ba5141af150b
Maar deze website gaat over sp2 en ik heb sp3 draaien.
de diagnose laten draaien. herstellen, comodo afsluiten, comodo opnieuw opstarten en dan draait alles, dus ook de agent.

Ik had foutberichten van dumpreg.exe. maar nadat ze verstuurd zijn naar microsoft zijn ze verwijderd.
de volgende keer zal ik ze apart saven en hier plaatsen

groetjes

marc

Kun je schermprintjes posten van de CIS logs?
Als je b.v. op het tellertje van de AV klikt krijg je eerst een schermpje met daar onderin een knop “meer” als je daar op klikt krijg je een soort van log viewer met Firewall, Antivirus, Defense+ en nog 3 zaken.

Mogelijk dat er iets geblokkeerd wordt bij het starten

antivirus geen log
de rest toegevoegd als htm files.
ik heb de extensie veranderd in jpg.
dus voor het lezen eerst ombenoemen naar .htm

[attachment deleted by admin]

Zojuist de pc 2 keer geherstart en binnen een paar minuten is ie opgestart.

morgenvroeg zal het probleem zich wel weer voor doen.

Het lijkt er in elk geval op dat een aantal programma’s onterecht in de zandbak terecht komen…

Ik zou de volgende er uit halen
C:\Program Files\Home Cinema\PowerCinema\PCMService.exe Zandbak Als Beperkt
C:\PROGRA~1\Medion Tools\KeyStat\KeyStat.exe Zandbak Als Beperkt
C:\Program Files\AVG\AVG9\avgdiagex.exe Zandbak Als Beperkt
C:\PROGRA~1\AVG\AVG9\avgtray.exe Zandbak Als Beperkt
C:\Program Files\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe Zandbak Als Beperkt
C:\Program Files\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe Zandbak Als Beperkt

Je kunt deze bestanden toevoegen aan de Defense+, veilige bestanden dan mogen ze de volgende keer niet weer in de zandbak terecht komen


Heb je enig idee wat dit is voor programma? C:\WINDOWS\Dit.exe Zandbak Als Beperkt Ziet er enigszins verdacht uit, misschien ff uploaden naar http://www.virustotal.com ?

Dit.exe is een vertrouwde aplicatie, doe maar effe googlen
pcm heb ik geblokkeerd
keystat heb ik als veilig gemaakt
maar die andere zitten niet meer in de zandbak en kan ik zodoende ook niet verhuizen naar veilig.
in defense kan ik ze niet in de directery opzoeken omdat deze niet de directory laat zien zoals in explorer.
avgdiagex start namelijk alleen op bij opstarten en wordt daarna afgesloten
zo ook met de andere. trouwens ik heb bij het opstarten avgdiagex al aangegeven dat dit vertrouwd is maar comodo blijft het toch iedere ochtend aangeven dat ie in de zandbak gedraaid wordt. heb het gevoel alsof dit niet echt uitmaakt. PCM had ik namelijk al veel eerder in de geblokkeerde stand gezet. maar draait toch iedere ochtend in de zandbak. PCM is trouwens een origineel programma dat op deze pc draait. het is een timeschedule programma van cyberlink om een opname te starten met een tv kaart. zat er ook origineel in. De andere programma’s za; ik morgen wel in de veilige stand zetten

en misschien dat ik dan ook de foutcode bestand heb van microsoft.

groet

marc

Hallo Allen

Daar ben ik weer

deze week twee keer het probleem gehad dat de comodo apli agent niet start.
vandaag kwam windos ook met een fouten raportage.

deze bijgevoegd

Het lijkt ook als deze storing is geweest dat de applicaties die ik vertrouwde cq geblokkeerd heb allemaal weer moet bevestigen, net alsof comodo de instellingen is vergeten.

bijv. pcmservice had ik geblokkeerd,
3 dagen bij opstarten geen melding gezien dat deze in de zandbak draaien.
vervolgens het probleem gehad dat de agent aplli niet starte.
vervolgens krijg ik weer de melding pcmservice wordt in de zandbak gedraait.

Ik heb de foutenraportage toegevoegd.

bij de eerste file .txt weghalen. omdat deze server geen .mdmp extensies toelaat
bij de tweede file appcompat.jpg is een txt file. dus jpg veranderen in txt.

als ik de originele txt file verzend wordt deze compleet anders opgeslagen op deze server, en kunnen jullie er geen hout van maken.

gr

marc

[attachment deleted by admin]