Ik heb RealPlayer verwijderd (een hels karwij!) en toen “alles” weg was nog met Regscanner letterlijk alles wat ik kon vinden van RealPlayer verwijderd; RealPlayer had enige honderden bestanden en bestandjes achter gelaten. Voor zover ik nu kan nagaan is echt alles verwijderd. Desondanks blijft Comodo bij het opstarten van de computer melden dat RealUpgrade.exe in de Zandbak moet blijven; dat ziet er zo uit:
Mijns inziens kan dat niet want op de computer is dat bestand/programma niet meer aanwezig. Hoe krijg ik dit weg uit de Comodo gegevens, want op één of andere manier moet Comodo dit hebben opgeslagen? Ik vind het nl. heel irritant dat ik steeds weer dat vermaledijde Realplayer geval moet wegklikken
Oplossing: Ga naar start in de taalbalk vervolgens uitvoeren (kan ook met hotkeys windows logo +r) typ daar vervolgens msconfig in en ga naar opstarten tab zoek voor het opstartbestand ‘RealUpgrade.exe’ en schakel het uit!
Hopelijk is het probleem opgelost, bevestig of het wel of niet gelukt is!
Dank voor de snelle reactie. Helaas is dat niet de oplossing want het gewraakte programma staat niet in de Opstart lijst en ook niet in de Services lijst; dat mag ook niet want het hoort niet meer op de computer te staan nadat ik het had verwijderd inclusief alle andere onderdelen van RealPlayer. Ik had gehoopt dat ik ergens binnen het Comodo programma een verwijdering van dat RealUpgrade.exe kon bewerkstelligen. Of misschien een onderdeel van een ander programma? Nog maar eens naar zoeken.
Probeer de software eens te installeren en dan weer te verwijderen…
Wat je ook kunt proberen is CIS te openen, en naar de Defense+ tab te gaan vervolgens naar ‘Zandbak’ vervolgens ‘Voeg een progamma toe aan de Zandbak’ klik dan op de toevoegen knop daarnaast duid u het beperkingsniveau op onbetrouwaar, dan voeg je het pad van RealUpgrade.exe toe u kan dit ook met gestarde processen, en klik vervolgens dubbel ok!
Hopelijk geeft dit het probleem verholpen zoniet kan u altijd de COMODO Forums raadplegen, bedankt!
Hou me op de hoogte van je probleem, bedankt!
Het kan ook zijn dat er een “taak/schedule” aangemaakt is om updates uit te voeren.
Kijk ook eens bij de taken/scheduled tasks lijst om te kijken of daar nog iets is overgebleven van RealPlayer.
Een andere optie is zoeken naar dat bestand, of Autoruns gebruiken van Microsoft
Volgens Comodo zou dit ding in C:\Program files\Realetc. moeten staan maar in de Map program files staat dat Real-ding niet… Toch denkt Comodo het daar te vinden, zoals je ziet op die schermafdruk-combinatie.
AutoRuns zag nog wel RealUpdate en een ander Real bestand, zij het met de mededeling “File not found”:
Ik heb er eerst een stel verwijderd en toen met de laatst overgebleven regel een schermafdruk gemaakt. Hoop nu van dit gedoe verlost te zijn. RealPlayer komt er bij mij niet meer in.
Ik heb het vermoeden dat Comodo kijkt naar het pad dat in the Taak word aangeroepen, los van het feit dat het echte bestand niet meer bestaat is het uit te voeren commando van de Taak nog wel het pad dat ook voorkomt in de logging…
Wel een beetje vaag, Ik zal dit eens navragen bij de ontwikkelaars.