CIS does not update the database. Yes the version.

Hola
He tenido que reinstalar CIS y al principio me actualizó y luego ya no actualiza las BD.
Da error de conexión o que lo intente más tarde.
Todo lo demás lo actualiza bien, incluso actualizaciones del programa y los exploradores van bien con todo.
En la configuración ya he mirado que no hay un proxy.
Lo he desintalado y reinstalado nuevo tres veces y sigue igual.
El análisis lo hace bien y la prueba de diagnóstico es correcta. Es la última versión del producto. 5.4
Lo único es como si la página de la actualización sólamente de las BD no existiera
http://download.comodo.com
De hecho, la pongo en los navegadores y no existe. (Pero es la que me pone por defecto la configuración del actualizador, y con la que ha funcionado siempre)
Gracias.

Hello
I had to reinstall CIS and at first I updated and then it does not update the BD.
Connection fails or you try again later.
Everything else updates fine, including program updates and the Explorer and Firefox run correctly with everything.
The configuration I’ve looked there is no proxy.
I’ve uninstalled and reinstalled again three times and still the same.
The scann was done well and the diagnostic test is correct. It is the latest product version. 5.4
The only thing is as if the only update page of the BD does not exist
http://download.comodo.com
In fact, I put it in the browser and does not exist. (But is what makes me default updater settings, and which has always operated)
I downloaded the BD from Comodo and Y will try to install but this does not solve the alleged problem of bad connection
Thanks

May be left overs of previously installed security programs are in the way. Try using removal tools for those programs. Here is a list of removal tools for common av programs: ESET Knowledgebase .

Otherwise do a Google search with terms “removal tool” and * name of product or vendor*.

Does this help or does the problem persist?

I deleted everything and reinstalled.
The funny thing is that I take to the office and here at home is updated and display there is no connection.
The home configuration change (remove proxy explorer configuration, obviusly) and do not update.
All programs and conecttion are ok
But at home I have another PC that updates itself in the same router.