CIS 3.9 - vertaling Help-bestanden

(Updated 10-06-2009)

Originele Engelstalige User Guide
De CIS-gebruikershandleiding staat als CHM-bestand in de programmadirectory. Een CHM-bestand is een “Microsoft Compiled HTML-helpbestand”. Comodo heeft de losse bronbestanden (o.a. HTML en GIF) van de Engelstalige CIS User Guide beschikbaar gesteld voor vertaling via een archiefbestand vanaf: http://download.comodo.com/cis/download/TranslationTool/CIS_Help_20090330.zip.
Na vertaling zullen de bronbestanden weer tot een CHM worden gecompileerd en worden uitgeleverd aan de gebruikers.

Laatste versie Nederlandstalige bronbestanden voor de gebruikershandleiding
Helemaal onderaan deze post plaats ik steeds de bijgewerkte versie van de vertaalde HTML-bestanden (zowel de vertaalde als de nog niet vertaalde) van de gebruikershandleiding van CIS.

Voor degene die zelf een nieuwe CHM willen compileren zijn ook de vertaalde hulpbestanden bij deze post gevoegd (.hhp/.pcm, .hhc en .hhk). Het resulterende bestand heet “cfp.dutch.chm” en kan je voor gebruik via CIS in de programmamap van CIS plaatsen.

Je kunt de laatste versie van de Nederlandstalige gebruikershandleiding ook
hier downloaden (is te groot om naar deze post te uploaden).

Plaatjes (.GIF)
De plaatjes in de handleiding nemen zoveel ruimte in beslag dat ik niet zal uploaden. De plaatjes zullen trouwens opnieuw gemaakt moeten worden vanaf een Nederlandstalige interface. Ik vraag me af of Comodo dat voor ons doet (ze bevatten namelijk ook te vertalen tekst), ik ben er in elk geval niet handig in.
Ronny (zie reply een eindje verder op) gaat kijken of hij de plaatjes kan maken, waarvoor dank

Stand van zaken (peildatum cf. subject-regel bovenaan deze post)
In onderstaande tabel wordt bijhouden hoe ver we zijn met het vertalen van de gebruikershandleiding.
Alle bestanden zijn nu vertaald maar moeten nog op typo’s en taalfouten gecontroleerd worden.

Vertaald Gecontroleerd Naam
x About.html
x Advanced Attack Detection and Prevention.html
x Alerts.html
x Antivirus tasks overview.html
x av_exclusions.html
x av_manual_scanning.html
x av_real_time_scanning.html
x av_scanner_setttings_overview.html
x av_scheduled_scanning.html
x av_summary.html
x Browse Support Forums.html
x cf_my_own_safe_files.html
x cf_pending_files.html
x Check for updates.html
x cis_about_comodo.html
x cis_summary.html
x Comodo Internet Security - Installation.html
x comodo_safesurf.html
x Computer Security Policy.html
x Configuration and Management Wizard.html
x Defense+ Settings.html
x Defense+ Tasks Overview.html
x Defense+_Advanced tasks.html
x Defense+_Common tasks.html
x Define a New Blocked Application.html
x Define a New Trusted Application.html
x Diagnostics.html
x firewall behavior settings.html
x Firewall Stealth configuration.html
x firewall tasks overview.html
x firewall_advanced tasks.html
x Firewall_Common Tasks.html
x fw_summary.html
x General Features of CIS.html
x Help.html
x Image Execution Control Settings.html
x Misc_Submit_files.html
x Miscellaneous Overview.html
x My Blocked Files.html
x My Blocked Network.html
x My Network.html
x My Port Sets.html
x My Protected COM.html
x My Protected Files.html
x My Protected Registry.html
x My_Trusted_Soft_Vend.html
x Navigation and Firewall Summary.html
x network security policy.html
x predefined firewall policies.html
x Predefined Security Policies.html
x Quaratined items.html
x remote_assistance_services.html
x Run a Scan.html
x Scan profiles.html
x Scheduled Scan.html
x Settings.html
x Special Features.html
x Starting Comodo Internet Security.html
x Summary.html
x System Requirements.html
x trustconnect_faq.html
x trustconnect_ipod.html
x trustconnect_linux.html
x trustconnect_mac_os.html
x trustconnect_overview.html
x trustconnect_windows.html
x update virus database.html
x View Active Connections.html
x View Active Process List.html
x View antivirus events.html
x View Defense+ Events.html
x View firewall events.html

Verklaring:
x = gereed
o = gestart
“” = nog te doen

[attachment deleted by admin]

Hoi C-usr,

Ik wil wel een stukje coördinatie op me nemen en de communicatie met Comodo verrichten, doe ik toch ook al met de andere bestanden dus dit kan er wel bij :wink:

Volgens mij zijn er verder geen richtlijnen en ik denk dat we zelf nieuwe screenshots moeten maken.

Gr. Ronny

Goed werk. als mijn restaurant gedaan is zal ik misschien eens nakijken hoe het vlot. :wink:

Xan

Goed werk c-usr :-TU
Ik zal m’n best doen om plaatjes te gaan schieten…
Heb ff wat minder tijd de laatste paar weken maar ga kijken of ik ergens een gaatje kan prikken!

!ot! wat is er met je Restaurant dan Xan ? ben je aan het schilderen of zo :wink:

“Mijn Restaurant !” is het populairste televisie programma in Vlaanderen. Koppels mogen een pand restaureren en moeten het uitwerken in een toprestaurant. Uiteindelijk mag er maar 1 overblijven, al de rest moet onverbiddelijk toe.
Ik denk als je gewoon de plaatjes vertaald in een text bestandje, ze die voor jou zullen aanpassen. Geweldig werk tot nu toe !!! :-TU

Xan

Ahhh dat die noemen ze bij on “Mijn tent is top” met zo’n dikke kok die er “verstand” van zou moeten hebben…

Bij ons gaat het natuurlijk over sterrenrestaurants en geen mcdonalds ;D

Xan

Ik krijg de volgende foutmelding als ik in Comodo vanuit de Nederlandstalige interface het Engelstalige helpbestand probeer te openen:

The window name "Mainwin" passed to HH_GET_WIN_TYPE has not been specified.

Kan iemand me laten weten of die foutmelding vaker voorkomt?

Zo niet, dan heb ik mogelijk de .CHM om zeep geholpen :wink:

Heb je misschien “Mainwin” ergens vertaald waar dat niet zou moeten ?

Ik heb Mainwin nergens vertaald,

sterker nog de string “Mainwin” komt nergens voor behalve in:

c:\Program Files\COMODO\COMODO Internet Security\cfp.russian.chm

(krijg jij die foutmelding dus niet?)

Waar kan ik de .chm vinden dan ?
Ik zie alleen de losse bestanden en wat andere files maar heb geen chm compiler zeg maar…

De standaard Engelstalige CHM alsmede een Russische en een Chinese staan zoals vermeld in de prog-dir van CIS.

Ik heb zelf al een Nederlandstalige gecompileerd met de HTML Help Workshop die je bij Microsoft kan downloaden. Daarom heb ik ook in mijn posting hierboven de ini-bestanden daarvoor geattached.

Ik heb de standaard help nooit geprobeerd, dus weet niet of die al een foutmelding genereert als die via “Diverse > Hulp” in CIS wordt aanroept. Vandaar ook mijn vraag (nu voor de derde keer) heb jij die foutmelding ook?

Het enige dat ik gedaan heb is tijdelijk mijn gecompileerd bestand cpf.dutch.chm in de prog-dir van CIS neergezet op te testen. Die gaf meteen een foutmelding. Toen heb ik het bestand verwijderd, maar de foutmelding bleef ;(

Als ik de Help aanroep krijg ik gewoon de standaard engelstalige versie zonder foutmelding.
Kun je anders de cfp.dutch.chm hier ff posten dan kan ik die ook testen.

Hoi Ronny,

Het CHM-bestand is 4 Mb groot en het lukt me niet die te posten, ik vermoed dat de omvang te groot is.
Ik weet niet hoe ik mijn account kan (laten) aanpassen ;(

Heb het bestand daarom op FileFactory geplaatst. Je zou het moeten kunnen downloaden via

Lukt dat niet, stuur me dan een PM dan mail ik het bestand.

groeten,

c-usr.nl

Ik heb 'em gedownload maar als ik hulp via CIS probeer op te roepen krijg ik constant the engelse versie.
Ook na het herstarten van the CIS Gui (cfp.exe).

Als ik 'em gewoon open kan ik alleen de menu structuur bekijken de pagina’s werken niet (onder vista tenminste).

Ik neem aan dat je ook de interfacetaal omgeschakeld hebt van Engels en Nederlands (en weer terug)?

Ik zag bij mij dat een deel van de interface in het Nederlands blijft staan ook al ben ik weer terug gegaan naar Engels.

Dat zijn dan dus twee problemen (foutmelding op de CHM en de taalweergave). Als jij beide problemen niet hebt, laat het me weten want dan kan ik denk ik beter CIS maar eens opnieuw installeren.

Weet jij trouwens dat goed gaat via de reguliere uninstall of moet ik allerlei andere trucs uithalen (de beta heb ik hier nooit gehad alleen de officiële versie). Ik zie her en der in de fora dat er problemen zijn met herinstallatie.

Yep,

Het werkt niet hier op vista ik blijf de Engelse versie krijgen…
Maar het zou goed kunnen dat de Devs nog wat “intern” moeten aanpassen om dit werkend te krijgen.

Wat wel vreemd is is dat ik de hele help file dus niet kan lezen, ik zie alleen de menustructuur aan de linkerkant. Nu is dit wel op Vista en volgens mij is de help file structuur aangepast tussen XP en Vista maar daar ben ik niet 100% zeker van.

Vista kan volgens mij niet meer overweg met .hlp maar nog wel steeds met .chm

Omdat HTML een beveiligingsrisico vormt, is het gebruik onder Vista geblokkeerd.
Klik met rechter muisknop op het bestand cpf.dutch.chm en open de Eigenschappen. Haal daarl de Vista-blokkade eraf.

De vertaling is trouwens bijna gereed (nog 2 kleine bestanden). Moet er dan nog eenmaal volledig doorheen met de spellingscontrole en tot slot nog een vergelijking maken met de aangepaste vertaling van de interface (kan ik je laatste set ergens downloaden?)

Unblock werkt inderdaad, goed werk man ;D

Nieuwe versie vertaling is bijna klaar moet nog een paar kleine dingen en dan is het tijd voor een update, ik verwacht morgen.

Hoi Ronny,

Ik heb alle helpbestanden vertaald en ook de setupbestanden voor de compilatie. Alles staat in mijn tweede post bovenin dit topic.
Nu nog een controle en de plaatjes maken. Daarna zullen de devs van Comodo de handel moeten compileren, want ik krijg zelf mijn versie (nieuwe op FileFactory gezet) niet werkend.

Kun jij vast aan Comodo vragen:

• of het inderdaad de bedoeling is dat we de plaatjes zelf maken;
  • of ze alvast een versie voor testdoeleinden willen compileren.

Groet,

c-usr.nl

PS:
Wellicht moeten we dit topic nu ook tot één post gaan beperken waarin de laatste gegevens staan, net zoals je bij de vertaling van de interface hebt gedaan.