Avinstallation och ny installation av COMODO Firewall Pro

Har fått ett underligt problem. Har avinstallerat CFP ver 2.4 och skall installera CFP ver 3.0 men får felmeddelande:

När jag går in i kontrollpanel och skall avinstaller programmet som föreslås i felmeddelandet så finns inte programmet där.
Har sökt i alla filer och mappar samt registret men hittar inte programmet.

Finns det något removal tool för detta?

/candela

[attachment deleted by admin]

Tja, det jag kan tänka mig hjälper är att köra en registerstädning med exempelvis det utmärkta CCleaner. Gamla registerposter ligger ju ofta kvar och skräpar efter avinstallation, vilket kan resultera i den typen av problem du fått.

Sen kan jag rekommendera Revo Uninstaller (gratis) för framtida avinstallationer av program. Funkar som “Lägg till/ta bort program” i Windows, men städar ur register och gamla mappar i samband med avinstallationen…

prova denna Uninstaller som finns i länken nedan

https://forums.comodo.com/frequently_asked_questions_faq_for_comodo_firewall/manual_uninstall_of_cfp_2x-t5326.15.html

Banjan,
Har kört Ccleaner, Reg cleaner och andra avinstalleringsprogram utan resultat.
Krille,
Många förslag i den länken men inget som resulterat, meddelandet finns kvar.
Har letat i registret efter CFP, men inte funnit något så jag undrar varför CFP vid försök till installation hittar att det finns en äldre variant som måste avinstalleras ???

Det är ju själva >:-D att inte kunna installera Comodo igen.

/candela

:■■■■
Problemet löst. Efter en rensning i registret på alla förekommande filer med Comodo så har det lyckats att återinstallera CFP.

/candela :wink: