Antivirusprog installeren in VirtualBox?

Kan iemand vertellen of er een apart antivirusprogramma geïnstalleerd MOET worden om de prog’s in VirtualBox te beschermen?
Ik heb op XP pro VirtualBox met daarin Ubuntu, Mint 7 en Windows 7 om te proberen.
In XP heb ik CIS up-to-date. Werkt dit dan ook voor de prog’s in VirtualBox of moet daar een extra beveiliging voor W 7 geïnstalleerd worden?
Dat kan wel, maar de vraag is of dit ook nodig is.

arnold

PS: Ik kan om onduidelijke reden niet in mijn Topic van VirtualBox posten!!!

Ik neem aan dat het kan aangezien het ook gedaan kan worden met VMWare.

Ik kreeg een email notificatie dat je een pm heb gestuurd. Deze email bevat de originele vraag zoals je die wilde stellen en heb die in je topic start gezet.

Wat er precies aan de hand is weet ik niet maar het wel raar. De pm die ik hier op het forum ontving had net als je oude topic start enkel de ingekorte tekst :

DIT BERICHT IS BIJGEWERKT OMDAT HET GROOTSTE DEEL IS WEGGEVALLEN!!!

Kan iemand vertellen of er een apart antivirusprogramma ge

Heel apart allemaal.

Maar om je vraag te beantwoorden. Als je CIS met AV geïnstalleerd hebt dan is een andere AV niet nodig. Als je twee av’s tegelijk laat lopen kan dat resulteren, maar niet altijd, in slechtere beveiliging.

Als je graag een andere AV de Real Time wilt gebruiken dan kun je gewoon de CIS AV real time bewaking uitzetten door de schuifregelaar op de laagste stand te zetten. Sommige gebruikers doen dit en hebben de AV van CIS enkel als on demand scanner.

Je kunt alle kanten op.

DIT BERICHT IS BIJGEWERKT OMDAT HET GROOTSTE DEEL IS WEGGEVALLEN!!!

NIEUWE POGING!!!

Kan iemand vertellen of er een apart antivirusprogramma geïnstalleerd MOET worden om de prog’s in VirtualBox te beschermen?
Ik heb op XP pro VirtualBox met daarin Ubuntu, Mint 7 en Windows 7 om te proberen.
In XP heb ik CIS up-to-date. Werkt dit dan ook voor de prog’s in VirtualBox of moet daar een extra beveiliging voor W 7 geïnstalleerd worden?
Dat kan wel, maar de vraag is of dit ook nodig is.

arnold

PS: Ik kan om onduidelijke reden niet in mijn Topic van VirtualBox posten of bewerken!!!

Ik zag net dat Firefox>>Beeld>>Tekenset steeds naar Westers(ISO-8859-1)gaat waardoor ook vreemde letters en tekens in de tekst komen. Op Unicode(UTF-8)is dit weer normaal.

Misschien was dit de oorzaak van weggevallen tekst?

Als ik met Repay een nieuwe post aanmaak en op Preview klik is alle tekst aanwezig, klik ik op Post dan zijn alleen de EERSTE REGELS gepost en heeft Firefox de tekenset weer op Westers(ISO-8859-1) gezet!!!
Zet ik dit weer op Unicode(UTF-8) dan zijn ook alleen de eerste regels te zien.
Ik doe nog een poging op mijn andere computer, die dezelfde fout maakte.
Daarna heb ik FF teruggezet naar standaard instelling, blijft niet op Unicode(UTF-8) staan.
Probeer het nu met Maxthon 2 en Unicode(UTF-8)

EUREKA!!!

Blij om te zien dat er meer helderheid ontstaan is over het waarom het plaatsen van een reactie scheef gaat. Ik gebruik Opera browser en die staat standaard of UTF-8.

Heb je mijn reactie over de av kunnen lezen?

Eric, ik denk dat de vraag bedoeld is voor het Gast OS.

Als je op het Host OS een AV of andere beveiligings software actief hebt zal dat het Gast OS niet kunnen beschermen tegen zaken die daar gebeuren.

Dus als je Windows XP met CIS gebruikt en daar op een Virtualbox met Windows7 draait zal in die omgeving ook beveiligingssoftware geïnstalleerd moeten worden.

Duidelijk antwoord. OPGELOST

arnold