Antivirus free

Als nieuwe gebruiker van dit forum wilde ik eens vragen , hoe de ervaringen zijn met de gratis antivr van Comodo . ( wie bin’nen zuunig ) . Ik scande eens mijn pc met Antivirus 2009 ( Wind.) en daar werd ik een beetje ■■■■ bij de reusltaten … infecties bij de fleet . Na een scan met Comodo Antivir blijkt er niks aan de hand te zijn … (:LOV)
Hoe moet ik er nu mee aan ? Of zijn alle berichten voor betaalde versies van belang ?
Graag reactie …

Antivirus 2009 is zelf een virus.

ik weet niet hoe comodo het doet.

Hallo pa0sjm,

Inderdaad is antivirus 2009 een zogenaamde “nep” virusscanner bedoeld op je angst aan te jagen meer dan 2000 infecties te tonen die er helemaal niet zijn en je dan te proberen zo ver te krijgen dat je gaat betalen.

Hoe ver Comodo is, met CIS in een Release Candidate is het nog steeds een begin van het AV gedeelte, maar de detectie waardes gaan steeds hoger, en in combinatie met de Firewall en de Defense+ (Host Intrusion Prevention) denk ik de beste ter voorkoming van infecties, nog niet de beste in het detecteren van reeds besmette systemen. Maar daar wil de CEO dan ook nog een Jaar voor uit trekken om zo ver te zijn.

Als je eenmaal goed je weg weet met Defense+ dan durf ik rustig zonder virusscanner te draaien.
De systemen die alleen met een zogenaamd herkenningsbestand werken zijn toch reeds achterhaald.
De tijd tussen besmetting en het aanmaken en verspreiden van de databases is veel te lang (uren).

Als een foute worm voor elke download een andere encryptie gebruikt dan is er geen database herkenning tegen op gewassen. Maar dan zal een HIPS je wel alarmeren.

B.v. Internet Explorer wil bestand abc123.exe opslaan in c:\ wil je dit toestaan ja/nee.
Nou dan moet je een lichtje gaan branden dat je dat niet wil :wink: En heb je dus niet eens je virusscanner nodig gehad.

En je kan er altijd nog een passieve scanner zoals Clamwin op naast houden, of via het web scannen met Kaspersky of Housecall.

Hallo en welkom op de forums :slight_smile:

Om Antivirus 2009 te verwijderen raad ik je aan deze post te volgen.

Goede AV zijn Avira Antivir (heeft een gratische versie ook ) / Kaspersky (betalend). De nieuwe CAVS 3 is nog niet up-to-date maar zal zoiso nog verbeteren in de toekomst.

Xan

[i]Dank je wel voor reactie … ik ben weer gerust gesteld … alleen je opmerking van " hoe comodo het doet " vind ik wat onduidelijk omdat ik denk dat iemand die de forums van Comodo bezoekt misschien dan wel Comodo Anti Virus gebruikt . Of bedoel je dat je niet weet hoe de Free versie ermee omgaat ?
Bedankt …

Gelukkig ben ik Antivir 2009 al kwijt , maar ik zal je aanwijzingen in elk geval even vastleggen . Je zegt dat goede AV’s Avira Antivir en nog wat andere zijn , maar dat beantwoordt nog niet mijn vraag over hoe Comodo Antivir het doet en dan bedoel ik de gratis versie .
Met dank .

Dit misschien ? ik gebruik het wel zelf.

ik geef alleen aan van.

Dat antivirus 2009 zelf een virus is. want dadelijk betaal je voor een virus.

ikzelf gebruik geen Comodo AV omdat ik erniet zoveel vertrouwen in heb, (kheb vroeger de beta getest en om nou te zeggen dat dat super was nee :P).