Anonyma CIS-processer? [LÖST :)]

Hej,

Tittade i Active Process List i Comodo Internet Security RC1, och fann att cfp.exe och cmdagent.exe, d.v.s. de två CIS-processerna, saknar företagsnamn. Tittade även i Process Explorer, som inte heller visar något företagsnamn för dessa processer. I Process Explorer är det också tomt i kolumnen Description.

Varför är det så? Beta-/RC-relaterat?

Jag har lagt upp detta också i felrapporter, den sammanhangsberoende menyn. Dll saknas också denna info. Jag tror att de kommer att åtgärda detta för den slutliga utgåvan.

p.s. if the translation is bad blame Google :wink:

Helt OK översättning va? Jag tycker att budskapet framgår. :wink:

LA

Det där är ett ord du vill kunna lägga på Alfapet :wink:

Jag kan läsa några ord utan att översätta … ser ut lite som dialekt hit (Nederländerna).

Vet inte varifrån program som Process Explorer och CIS läser företagsnamnet, men om du högerklickar på cfp.exe/cmdagent.exe och går till fliken Version så ser du att COMODO anges som företag. Om du kollar under fliken Digitala signaturer istället står där Comodo CA Limited. Något av dessa borde visas tycker man ju.

Ingen skillnad efter uppdatering till RC2.

Ingen skillnad efter uppdatering till 3.5.53896.424.

Senaste CIS, senaste ProcessExplorer. Se bifogad bild. :slight_smile: :-TU

I Active Process List i CIS är det dock ingen skillnad, där saknas alltjämt företagsnamn. ???

[attachment deleted by admin]

:-TU

I CIS 3.10 visas COMODO för cfp.exe och cmdagent.exe i Aktiva processer. :slight_smile: Således är ”problemet” löst. :smiley: :-TU

[attachment deleted by admin]

På tiden. :wink: