An Unsupported Operation was attempted. [Opgelost]

Hey Forum :D.

ik had een vraagje.

sinds Mei 2008 heb ik last bij het installeren van comodo op Vista 64-bit van de Error An unsupported Operation was attempted, toen dacht ik binnen een maand of iets dergelijks komt er wel een nieuwe versie uit maar nee (komt waarschijnlijk door Comodo Internet Security :P), ik ben toen Outpost gaan gebruiken, deze Firewall bevalt me wel hoor daar niet van maar ik wil Comodo toch nog een keer proberen :).

Ik heb nu Outpost geinstalleerd die error kan door nu ook door komen maar enkele maanden geleden had ik het ook toen ik de windows firewall (tijdelijk) gebruikte. dus het lijkt me stug dat het daar aan ligt.
Weten jullie misschien waar het aan zou kunnen liggen (zodat ik dit in de toekomst ook kan gebruiken) aangezien ik binnenkort misschien een nieuwe PC krijg, dus echt super hoge prioriteit heeft het niet, aangezien ik dan de computer weer opnieuw installeer voor mijn ouders en het dan wel zal draaien.

Maar ik dacht het zal wel van pas komen als ik dit voor in de toekomst weet als het weer ooit voorkomt (hopelijk niet).

Dankjewel voor jullie hulp en succes met CIS (hoewel ik dit denk ik niet zo snel zal gebruiken omdat ik geen fan ben van Comodo AV, maarja dat kan aan mij liggen :P).

Plaatje:

http://i34.tinypic.com/33ytcpf.png

Groetjes,

Frans

Hey Frans en welkom op het forum (:WAV),

Het spijt me dat ik zo laat antwoord maar door je engelse titel had ik het niet door dat het in het nederlands gepost werd.

Comodo Internet Security bestaat uit de nieuwe CFP3 en CAVS3, je kan echter tijdens de installatie kiezen of je de CAVS3 installeert of niet. Als je beslist van niet krijg je gewoon de nieuwe CFP3 :).

Ik heb eigenlijk nooit de oplossing gezien van dit probleem maar het is al een hele tijd geleden dat ik het nog eens gehoord heb, dus neem ik aan dat het een fout was in CFP en is opgelost in de nieuwe releases.

Ik heb geen idee of je Comodo nog wil proberen (doe het nu maar gewoon ;), want het is al veel stiller geworden) maar als je het wilt zal ik toch CIS aanraden met CAVS3 omdat er al meer dan 5.000 virussen zijn die ALLEEN door Comodo worden gevonden en er in de laatste week 29.000 virussen in de database zijn toegevoegd.

Ik hoop nog van je te horen en ik wens je veel succes toe

Groetjes

Xan

Maakt niet uit Exprerience dat het zo lang geduurd heeft. (valt eigenlijk toch nog wel mee :P)

A: ik hou het gewoon bij Nod32 (mijn AV al jaren :P).

Maar even een vraagje.

Comodo wil ik zeker nog proberen hoor, aangezien Outpost begon te flippen gisteren, aangezien ik Remote Desktop aanzette van school/stage —> Huis (ja dat mag gewoon op mijn stage :P). ALlemaal warnings van ATTACK DETECTION terwijl ik het gewoon had toegestaan -_-". maarja dat maakt niet uit er staat nu Geen firewall op mijn pc (windows dan maarja dat stelt niks voor).

Dus ik ga comodo maar weer proberen :P. ja ik had al verwacht dat er een nieuwe versie kwam aangezien comodo al een half jaar niks heeft uitgebracht aan de firewall (dus dan moeten ze wel ergens mee bezig zijn :P).

Dus A: laat Comodo standaard Remote desktop toe of moet ik hiervoor poort 3389 handmatig opzetten (de Remote desktop poort dus :P).

en dankjewel voor al je hulp :).

ik vindt het wel mooi dat er eindelijk een gratis internet security pakket word uitgebracht :), deze word in de loop der tijden natuurlijk (hopelijk verbeterd) met meer functies :P. ik ga de beta dadelijk even installeren. (ZONDER AV :P).

aaaaah sorry voor de dubbelpost maar ik krijg de melding bij RC2 Beta ook :frowning:

Hey (terug ;))

Je kan Comodo configureren Remote Desktop toe te staan, het zou normaal hier uitgelegd moeten staan.

Kan ik je vragen op welke school je dan zit als je nu op stage bent ?

Xan

Koning Willem 1 college

Zou je dan eerst even Comodo Registry Cleaner kunnen laten runnen ?

Xan

heeft niks uitgehaald :(.

het is gekomen na een Reinstall van Comodo. Comodo hates vista 64-bit xD?

kzit ook even te denken waar het aan kan liggen hoor. Er zal wel iets fout zitten ergens (maarja dat wisten we al xD).

Kan je even deze clean-up tool laten runnen ? (je moet wel als administrator ingelogd zijn)

Xan

nope :frowning: nog steeds niet bij beide. kzal safe mode nog weleens een keer proberen.

en we staan btw bovenaan in google xD. bij an unsupported

Heb je toevallig services uitgeschakeld ?

Xan

ALs die uitstonden zou niks meer draaien volgens mij :stuck_out_tongue:

kheb even op starten geduwd nog voor de zekerheid (aan en uit en dergelijke). en hij lukt nog niet. ik zal maar moeten wachten tot de volgende install denk ik :P. zal wel niet meer zo lang duren.

ALs die uitstonden zou niks meer draaien volgens mij :stuck_out_tongue:

kheb even op starten geduwd nog voor de zekerheid (aan en uit en dergelijke). en hij lukt nog niet. ik zal maar moeten wachten tot de volgende install denk ik :P. zal wel niet meer zo lang duren.

Hmmm, ik zou het echt niet meer weten :-. De nieuwe RC/stable release kan toch even duren want de RC2 is juist gisteren uitgekomen. De stabiele versie wordt geschat op het einde van de maand.

Zou je je probleem nog eens kunnen uitlegen in het Bugreport topic, hier kijken meestal de developers naar :slight_smile:
https://forums.comodo.com/beta_corner_cis/comodo_internet_security_3553518419_rc2_bug_reports-t28550.0.html

Dank je

Xan

Ik heb dat maar gedaan maar alsnog bedankt voor je tijd en hulp exprience :wink:

Xan ik heb me pc opnieuw geinstalleerd ik probeer het wel weer als ik thuis ben aangezien het me niet slilm lijkt Comodo via Remote Desktop te installeren :P.

Dat kan wel frans, maar dan moet je voor de herstart eerst de GUI ff opstarten en de Firewall op disabled zetten :wink:

(H) een andere helper.

doe het straks thuis wel even Ronny aangezien ik dan ook nog awt dingen waarschijnlijk moet configureren zodat hij Remote Desktop toelaat :p. Of is daar tegenwoordig een automatische functie voor dat je alleen iets hoeft aan te vinken?

Groetjes

Frans

Nee firewallen is voor bikkels he :wink:

Is afhankelijk van de “stealth port wizard” optie die je hebt gekozen.
Default zou er een “Alert” moeten komen als je een verbinding probeert te maken.

Anders moet je met de hand in elk geval een Global Rule aanmaken die inkomend verkeer naar poort 3389 toestaat.
En ik gok ook nog een applicatie rule.

Tja vind het niet erg hoor om zelf te klungelen :P.

Maarja kon het altijd vragen voordat ik ga spelen en er gewoon een vinkje aan moet xD.

En als ik hem nou gewoon op training mode zet? xD