Author Topic: Uppdateringar som hittas, men ändå inte finns  (Read 5426 times)

Offline hjorten

• Newbie
  • *
Uppdateringar som hittas, men ändå inte finns
« on: March 06, 2009, 12:20:24 AM »
Jag har version 3.8.65951.477 av Comodo på Vista 32bit och varje gång jag startar datorn så säger Comodo att det finns uppdateringar att installera, och varje gång klickar jag på "Yes", men det installeras ändå ingenting.

Har kört diagnostics och Comodo säger att något är fel så jag har sparat loggen men vad jag kan se är inget fel, men jag är å andra sidan inte helt säker på att jag läser loggen rätt.

Nyligen började dessutom Comodo vägra visa vilka program som använder bandbredd, listan är helt enkelt tom och det står "0 inbound connections" samt "0 outbound connections" även fast det säger sig fungera helt perfekt.

Upppenbarligen är något som det inte ska vara, men vad?

Offline JoWa

• Humanist
  • Global Moderator
  • Comodo's Hero
  • I believe in doubt.
    • Evolutionary history of life
Re: Uppdateringar som hittas, men ändå inte finns
« Reply #1 on: March 06, 2009, 01:13:32 AM »
Hej,

Också min CIS har sagt att det finns nya uppdateringar, och det finns flera rapporter om det.

Att listan Active Connections är tom har jag sett rapporter om. Är det så i ditt fall, eller är det bara på Summary-sidan det står fel?

I vilket fall får du nog tyvärr avinstallera CIS och göra en ny, ren installation. Bäst är att avinstallera CIS i felsäkert läge.

Det finns en ny ”utgåva” av 3.8.65951.477. Du kan ju passa på att ta ned den innan du installerar. http://download.comodo.com/cis/download/setups/CIS_Setup_3.8.65951.477_XP_Vista_x32.exe (45,2 MB)
Ubuntu 21.10 | Firefox 93β | HTTPS Only Mode | Privacy Badger
Forum Policy | Comodo Product Help

Offline Commanding The Celsius

• Product Translator
  • Comodo's Hero
  • ^^^^
« Reply #2 on: March 06, 2009, 08:32:40 AM »
Hej har haft ett liknande eller kanske samma problem.

Har du tagit bort eller lagt till någon från defence+> Common tasks > "my trusted software vendors" ??
Verkar som att många får just en uppdaterings notifikation om dom gör det..  :)

http://forums.comodo.com/feedbackcommentsannouncementsnews_cis/latest_update_of_cis_keeps_nagging_for_update-t36000.0.html

Där är en tråd på engelska med folk som har samma problem! En bug rapport har skrivits och COMODO kommer förhoppningsvis att fixa detta i nästa annars näst nästa patch.. :)
« Last Edit: March 06, 2009, 08:50:54 AM by Monkey_Boy=) »

Offline hjorten

• Newbie
  • *
« Reply #3 on: March 07, 2009, 04:04:04 AM »
Det är lite lustigt, för igår kunde jag inte fixa problemet med diagnostiscs, men idag så funkade det fint. Även om programmet fortfarande gnäller på att det finns uppdateringar (som till slut inte finns) så visas dom aktiva programmen i summary.

Free Endpoint Protection
Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com Smf Destek