Author Topic: Kan ej uppdatera SafeSurf [LÖST]  (Read 19923 times)

Offline JoWa

• Humanist
  • Global Moderator
  • Comodo's Hero
  • I believe in doubt.
    • Evolutionary history of life
Kan ej uppdatera SafeSurf [LÖST]
« on: December 01, 2008, 08:01:19 AM »
Hej,

Enligt uppdateraren, finns det en nyare version av SafeSurf. På frågan om jag vill uppdatera, svarar jag ja, och filen cssdll32.dll laddas ned. Därefter vill programmet att jag skall starta om datorn, vilket jag gör.

Efter omstart är dll-filen kvar, programversionen är 1.0.0.6 och filversionen (cssurf.exe) är 1.0.0.5. Uppdateraren säger alltjämt att det finns en uppdatering, men det blir samma resultat gång på gång. cssdll32.dll har filversion 1.0.0.7.

Finns SafeSurf att ladda ned separat, eller hur skall jag göra för att uppdatera (utan att ominstallera CIS)?
« Last Edit: February 19, 2009, 03:01:35 AM by JoWa »
Ubuntu 21.10 | Firefox 93β | HTTPS Only Mode | Privacy Badger
Forum Policy | Comodo Product Help

Offline LeoniAquila

• Retired moderator
  • Comodo's Hero
Re: Kan ej uppdatera SafeSurf
« Reply #1 on: December 01, 2008, 08:21:57 AM »
Har inte SS själv, och har inte sett några release notes för en ny version ännu. ???

Det är lite rörigt med Comodos toolbars, men enligt detta inlägg från gibran så verkar Comodo SafeSurf Toolbar Beta 0.9.0.1 bara skydda din browser och inte hela systemet.

Om du inte får kläm på det så rekommenderar jag att du testar Comodo Memory Firewall i stället, tills BO-skyddet har integrerats i CIS...

LA

Offline Professor

• Newbie
  • *
« Reply #2 on: December 01, 2008, 08:30:32 AM »
men safesurf ingår i CIS och då är det v1.0.0.6, hur kan man då instellera äldre v?  :THNK

Offline JoWa

• Humanist
  • Global Moderator
  • Comodo's Hero
  • I believe in doubt.
« Reply #3 on: December 01, 2008, 09:04:42 AM »
Jag installerade SafeSurf med någon av RC-versionerna av CIS, har jag för mig. Då var det SafeSurf 1.0.0.5 som gällde. Har sedan undvikit att installera verktygsfältet som följer med vid installation av SafeSurf…

Professor, har du senaste versionen? Om du högerklickar på SafeSurf-ikonen, och väljer Check For Updates, vad händer?

SafeSurf är inte jätteviktigt för mig, men tänkte att det dock skulle gå att uppdatera… Och som du säger, LA, blir minnesbrandväggen snart integrerad i CIS. Då blir SafeSurf helt överflödigt… ;)

Offline Professor

• Newbie
  • *
« Reply #4 on: December 01, 2008, 12:13:58 PM »
jo det har jag för jag är ny användare och har den nya CIS...när jag söker update så söker den i runt 1tim sen säger den att jag har den nya V ;D

Offline JoWa

• Humanist
  • Global Moderator
  • Comodo's Hero
  • I believe in doubt.
« Reply #5 on: December 01, 2008, 02:41:53 PM »
jo det har jag för jag är ny användare och har den nya CIS...när jag söker update så söker den i runt 1tim sen säger den att jag har den nya V ;D

Jo, CIS håller jag förstås uppdaterad, men SafeSurf installerade jag endast en gång. Vill inte gärna installera det där verktygsfältet från Ask, som installeras med SafeSurf (men kan avinstalleras separat).

Om en månad eller så kommer SafeSurf-funktionen (buffertöverskridningsskydd) att vara integrerad i CIS, så jag låter det hela vara så länge. ;)

Offline Professor

• Newbie
  • *
« Reply #6 on: December 01, 2008, 03:19:35 PM »
Okej detta är inte fel, men vet du eller finns det några tips på hur man ska har bästa instäl på CIS?

Offline LeoniAquila

• Retired moderator
  • Comodo's Hero
« Reply #7 on: December 01, 2008, 03:50:51 PM »
Okej detta är inte fel, men vet du eller finns det några tips på hur man ska har bästa instäl på CIS?

Finns en mängd trådar på forumet. ;)

Själv känner jag mig "komfortabel" med Defense+ i Clean PC Mode och Firewall i Custom Policy Mode. Vad gäller Configuration har jag Comodo - Internet Security, fast jag har aktiverat alla Defense+ Monitor Settings och Image Execution Control. Detta motsvarar i och för sig Configuration Comodo - Proactive Security, fast då sätts Defense+ i Safe Mode vilket är ett snäpp högre än Clean PC Mode.

Men! !ot!

LA

Offline JoWa

• Humanist
  • Global Moderator
  • Comodo's Hero
  • I believe in doubt.
« Reply #8 on: December 01, 2008, 05:47:22 PM »
Om du inte får kläm på det så rekommenderar jag att du testar Comodo Memory Firewall i stället, tills BO-skyddet har integrerats i CIS...

Installerade CMF. Förutom att det är mer avancerat än SafeSurf, använder det mindre arbetsminne än SafeSurf: 1 984 kb mot 3 844 kb. CMF blir nog fin som integrerad komponent i CIS. :)

Offline LeoniAquila

• Retired moderator
  • Comodo's Hero
« Reply #9 on: December 01, 2008, 06:47:48 PM »
Installerade CMF. Förutom att det är mer avancerat än SafeSurf, använder det mindre arbetsminne än SafeSurf: 1 984 kb mot 3 844 kb. CMF blir nog fin som integrerad komponent i CIS. :)

OK, låter bra! :D

LA

Offline Professor

• Newbie
  • *
« Reply #10 on: December 02, 2008, 12:41:43 PM »

vad är CMF?

Offline JoWa

• Humanist
  • Global Moderator
  • Comodo's Hero
  • I believe in doubt.

Offline Professor

• Newbie
  • *
« Reply #12 on: December 02, 2008, 02:38:24 PM »

JoWa hur kan din CMF använda runt 1984 och min använder 9888kb? har det med någon inställning och göra eller min är av den norska varianter? ???

Offline LeoniAquila

• Retired moderator
  • Comodo's Hero
« Reply #13 on: December 02, 2008, 02:43:45 PM »
JoWa hur kan din CMF använda runt 1984 och min använder 9888kb? har det med någon inställning och göra eller min är av den norska varianter? ???

RAM-minnesanvändning kan variera en hel del över tid! Jag har sett cmdagent.exe (CIS) ligga på allt från 853 KB till 15-20 MB.

LA

Offline Professor

• Newbie
  • *
« Reply #14 on: December 02, 2008, 02:46:42 PM »
RAM-minnesanvändning kan variera en hel del över tid! Jag har sett cmdagent.exe (CIS) ligga på allt från 853 KB till 15-20 MB.

LA

ok  men 9888 är det inte lite välllllllllllll?
cmfupdate.exe ska inte vara igång alltid eller?

Free Endpoint Protection
Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com Smf Destek