Author Topic: Comodo Firewall in Dutch  (Read 61158 times)

Offline Certorius

• Newbie
  • *
Re: Comodo Firewall in Dutch
« Reply #15 on: January 21, 2007, 04:03:29 PM »
Hm, loopt niet erg lekker de translation voor de Dutch versie zie ik?
Of is hij al ergens te krijgen?
Grtz (:NRD)

Offline Arathorn

• Newbie
  • *
« Reply #16 on: January 23, 2007, 09:53:18 AM »
Ik heb net de nieuwe versie van de Firewall met het Nederlandse taalapparaat ge?nstalleerd en zo te zien is dit een hele goede vertaling (de meeste Nederlandse vertalingen van programma's zijn erg matig). Ik heb nog wel een paar kleine puntjes:
Bij computerveligheidsniveau staat:
1. "Alles blokkeren" en "Sta alles toe". Dit is natuurlijk correct maar het zou iets consistenter zijn als je er "Alles blokkeren" en "Alles toestaan" of "Blokkeer alles" en "Sta alles toe" van zou maken.
2. In de veiligheid tab zitten er bij "Controleer op updates" en "Hulp nodig?" een witregel tussen de kop en de tekst, maar bij de andere kopjes niet. Ik weet niet of dat iets is dat je met je vertaling kan verbeteren of dat in het programma staat.
3. Ook in de veiligheid tab staat rechtsonder: "Scan op gekende toepassingen". "Scan op bekende toepassingen zou beter zijn.
Dat was eigenlijk alles dat ik kon vinden. Bedankt voor de vertaling!

Offline Greenstreet

• Newbie
  • *
« Reply #17 on: January 23, 2007, 03:19:05 PM »
OK, bedankt.
Er zitten ook heel wat uurtjes werk in en ik heb inderdaad mijn uiterste best gedaan om een goede vertaling te maken. Daar zit mijn opleiding waarschijnlijk voor iets tussen  ;). Maar je ziet dat er toch nog kleine dingetjes tussen sluipen die inderdaad niet helemaal consistent zijn.
Uiteindelijk ben ik blij toch nog feedback te krijgen van kritische gebruikers. Zo hoort het.
Ik zal even nagaan of er nog wijzigingen mogelijk zijn voor een volgende release.
Veel plezier met de toepassing!

Offline hillgar30

• Comodo Member
  • **
« Reply #18 on: January 24, 2007, 09:43:06 AM »
2. In de veiligheid tab zitten er bij "Controleer op updates" en "Hulp nodig?" een witregel tussen de kop en de tekst, maar bij de andere kopjes niet. Ik weet niet of dat iets is dat je met je vertaling kan verbeteren of dat in het programma staat.

zonder die witregel zou de uitlijning van het programma niet meer kloppen. 'stuur bestanden...' en 'hulp nodig' staan nu op een rechte lijn

Offline hillgar30

• Comodo Member
  • **
« Reply #19 on: January 24, 2007, 09:48:37 AM »
nog een vraagje; wanneer een nieuwe versie van de nederlandse vertaling klaar is, wordt die dan onmiddellijk vervangen door de oude, of moet er eerst worden gewacht op een nieuwe release van CF.

goed werk tot nu toe hoor (:CLP)

Offline Greenstreet

• Newbie
  • *
« Reply #20 on: January 24, 2007, 02:07:46 PM »
Volgens Comodo, kan de nieuwe vertaling onmiddellijk ge?pdatet worden.
Ik zal dus snel voor een aangepaste versie kunnen zorgen.

Veel plezier ermee!  (:WIN)

Offline maniac2003

• Comodo Family Member
« Reply #21 on: January 25, 2007, 04:43:14 AM »
Zelf had ik er ook nog 2 gevonden.
Met het scannen naar applicaties krijg je op het laatst te zien, dat het scannen klaar is en dat je moet klikken op "voltooien", alleen onderin staat "eindig".

In 1 van de pop-ups stond "geupgradet", dit zou ik veranderen naar "geupdate". Vind het in ieder geval beter staan.

Maar goed werk op de vertaling van cpf  (:CLP), foutjes maakt iedereen.  (R)
Quote from Panic "The only truly secure computer is one that has no power connected to it, no means of human interaction, no input devices, no output devices and is encased in concrete, stuffed into a locked chest and sunk at sea."

Offline hillgar30

• Comodo Member
  • **
« Reply #22 on: January 25, 2007, 04:59:55 AM »
Volgens Comodo, kan de nieuwe vertaling onmiddellijk ge?pdatet worden.
Ik zal dus snel voor een aangepaste versie kunnen zorgen.

Veel plezier ermee!  (:WIN)

thanks, laat nog iets weten (via dit forum of zo) wanneer de nieuwe versie is released.
Zal dit automatisch worden geupdate via CPF of moet je hiervoor de nieuwe versie zelf gaan downloaden op de site??

automatisch zou zeer handig zijn :P

(:KWL)

Offline Rednose

• Malware Research Group
  • Comodo's Hero
« Reply #23 on: January 27, 2007, 11:48:41 PM »
Prima vertaling :)

Ik heb ook nog 3 kleinigheidjes gevonden.

Onder Veiligheid - Expert - Toepassing gedragsanalyse staat in de eerste regel " ... in de Comodo Firewall Pro.". Daar kan je het woordje "de" weghalen.

Onder Veiligheid - Expert - Expert-aanvalsdetectie en -preventie staat als laatste woord "Confiqureer". Die "q" moet natuurlijk een "g "zijn.

En onder Veiligheid - Expert - Varia staat in de 2de regel "Om te parameters .... ". Het woordje "te" moet daar weggehaald worden.

Greetz, Red.
« Last Edit: January 27, 2007, 11:56:29 PM by Rednose »

Offline hillgar30

• Comodo Member
  • **
« Reply #24 on: February 15, 2007, 12:10:06 PM »
lang geleden dat de nederlandse versie nog is geupdate. Mss eens tijd om de grootste taalfouten er uit te halen? EN als dit al is gebeurt, tijd om een update uit te brengen?

Ik wil niemand opjagen ofzo, gewoon nieuwsgierig over de vooruitgang......

keep up the good work
 (:KWL)

Offline Greenstreet

• Newbie
  • *
« Reply #25 on: February 15, 2007, 04:38:41 PM »
De aanpassingen heb ik al een tijdje doorgestuurd naar comodo, sommige zijn al verwerkt. Maar nog niet alles. Ik heb met zoveel mogelijk opmerkingen en suggesties rekening gehouden.
Vooral de teksten bij de afbeeldingen zijn nog niet aangepast.

Ik post nog wel een berichtje, als ik méér weet  (:WIN)

Offline hillgar30

• Comodo Member
  • **
« Reply #26 on: February 21, 2007, 04:29:28 AM »
blij te horen dat toch nog iemand zich met de vertaling bezighoud. Ik begon al te denken dat dit aan zijn lot werd overgelaten...  :P 

niet dus..

doe zo voort
 :Beer

Offline Eljo

• Comodo's Hero
  • Telegram: t.me/Eljo_M
    • Morpurgo fotografie
« Reply #27 on: May 11, 2007, 09:23:24 AM »
Is er nu een downloadlink met instructies of is dit topic vastgelopen?  (:SAD)
My questions and remarks will not always point to below mentioned machines!
Windows 10 ASUS A75DE, AMD A8 4500M, 1.9Ghz, Radeon Dual HD7640G, SSD 120GB, SSD500, Ram 8GB,  CIS.

Offline eXPerience

• Left the Forums
  • Comodo's Hero
  • Free Forever !
« Reply #28 on: May 11, 2007, 10:25:07 AM »
Hier heb je de link voor Comodo Firewall

http://www.personalfirewall.comodo.com/download_firewall.html?currency=EUR&region=Europe&country=nl

Je moet wel nog even de taal kiezen hé

Offline smoking

• Newbie
  • *
« Reply #29 on: December 12, 2007, 09:53:30 PM »
hallo waneer komt comodo firewall versie 3.0 ook in het nederlands ik kan slecht engels ik kwam er niet uit in verise 3 weet iemand waneer die komt

Free Endpoint Protection
Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com Smf Destek