Author Topic: Comodo agent niet gestart of aangetast? [Opgelost]  (Read 10890 times)

Offline EricJH

• Global Moderator
  • Comodo's Hero
Re: Comodo agent niet gestart of aangetast?
« Reply #15 on: February 02, 2010, 06:27:23 PM »
Wat zijn de laatste 3 cijfers van het versie nummer? Is dat .386 of .387?

Offline Robank

• Newbie
  • *
« Reply #16 on: February 03, 2010, 04:11:49 AM »
Het gaat om serienummer A312898E41F54a808106E0CC7998F3DB
versie 3.14.130099.587

Offline Ronny

• Product Translator
  • Global Moderator
  • Comodo's Hero
  • Volunteer Moderator
« Reply #17 on: February 03, 2010, 04:29:00 AM »
Artemis is "cloud" gebruik van McAfee:

Introducing McAfee Artemis Technology — Collapsing the gap with on-demand, real-time malware protection for known and unknown threats

McAfee Artemis Technology is the first "always-on," real-time protection that secures enterprises and consumers from threats as they strike. Current McAfee customers can now leverage the community's threat intelligence to prevent damage and data theft even before a signature update is available—making the endpoints smarter and safer at no additional cost. Key benefits of McAfee Artemis Technology include:

* Reduction in protection gap from hours or even days to milliseconds
    * Higher detection rate by leveraging collective threat intelligence within Advanced Learning Repository
    * Best of Anti-Malware blacklist and whitelist models
    * Seamless enablement through McAfee ePO

Through advanced technologies from McAfee Avert Labs, McAfee Artemis Technology offers real-time security using a combination of signature and behavior analysis with community threat intelligence. McAfee Artemis Technology can quickly notify the user if the file should be blocked or quarantined through the following steps:

1. A user receives a file that the scan agent deems suspicious (for example, an encrypted or packed file) and for which there is no signature in the local .DAT database.
   2. Using McAfee Artemis Technology, the agent sends a fingerprint of the file for instant lookup to the comprehensive database at McAfee Avert Labs.
   3. In less than a second, if the fingerprint is identified as known malware, an appropriate response is sent to the user to block or quarantine the file.

Best of all, McAfee Artemis Technology is included in McAfee endpoint products — McAfee VirusScan® Enterprise, McAfee Total Protection Service and McAfee VirusScan Plus — at no additional charge. Current McAfee customers can reduce the potential gap that exists today and get greater protection from known and unknown threats with McAfee Artemis Technology.

https://kc.mcafee.com/corporate/index?page=content&id=KB60999&actp=search&searchid=1265189098681

https://kc.mcafee.com/corporate/index?page=content&id=KB53732

Ik zou de gevoeligheid van Artemis ff wat lager zetten (minder gevoelig)... of helemaal uit tijdens het updaten van Comodo, of Comodo uitsluiten van Artemis scanning... aangezien in het product verder niet ken kan ik zo moeilijk bepalen wat het makkelijkst is.

En hier nog een post:
http://www.priacta.com/trogblog/2009/09/09/mcafee-artemis-false-alerts-on-trog-bar-and-others/
Volunteer Moderator
Any concerns? Please send me a PM or review the Forum Policy -  update Jan 3rd 2013!

Offline Robank

• Newbie
  • *
« Reply #18 on: February 03, 2010, 04:43:51 AM »
Bedankt Ronny,
Ik moet mij nu begeven in de wondere wereld van virusscanning en dat ook nog in het engels. Heb hier wel een hele kluif aan dus je zal mij niet snel terugvinden op dit forum. Maar ik kom terug met de resultaten.

Wel nog even uitgeprobeert:
1 disable McAfee en 2 update Comodo
Resultaat:
Ja da's nou jammer 'Er zijn geen updates beschikbaar'

Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat er weer een update beschikbaar zal zijn?
Groet, Rob

Offline Ronny

• Product Translator
  • Global Moderator
  • Comodo's Hero
  • Volunteer Moderator
« Reply #19 on: February 03, 2010, 04:58:09 AM »
Heb je enig idee hoe lang het duurt voordat er weer een update beschikbaar zal zijn?
Groet, Rob
Ik hoop dat het voorlopig redelijk rustig blijft met de huidige 3.14.x release maar je weet maar nooit ;-)

Maar dan gewoon lekker Artemis ff disablen voor de update, dan hou je in elk geval geen kreupel systeem over.

Gr. Ronny
Volunteer Moderator
Any concerns? Please send me a PM or review the Forum Policy -  update Jan 3rd 2013!

Offline Robank

• Newbie
  • *
« Reply #20 on: February 03, 2010, 05:04:17 AM »
Hoi Ronny,
Bedankt zover. Probeer nu net jouw eerste suggestie uit en alles in het engels. Pfffffff.
I'll be back  ;D

Offline Ronny

• Product Translator
  • Global Moderator
  • Comodo's Hero
  • Volunteer Moderator
« Reply #21 on: February 03, 2010, 05:13:16 AM »
Je zou de hele link in google translate kunnen gooien maar ik vrees dat die met al die technische kreten niet helemaal vlekkeloos gaat werken...

http://translate.google.com/#
Volunteer Moderator

Offline Robank

• Newbie
  • *
Re: Comodo agent niet gestart of aangetast? OPGELOST
« Reply #22 on: February 10, 2010, 09:03:01 AM »
Hoi Ronny,

Ik heb McAfee wat minder scherp gezet en de Comodo agent uitgezonderd van scanning. Verder gaat de stuf mij boven het petje.
Bedankt voor jouw goede hulp. Heb ik veel aan gehad!
Ik weet niet goed hoe ik deze topic af kan sluiten. Wil jij dat voor mij doen?

Thanks en vriendelijke groet,
Rob

Offline Ronny

• Product Translator
  • Global Moderator
  • Comodo's Hero
  • Volunteer Moderator
« Reply #23 on: February 10, 2010, 10:47:00 AM »
Hi Rob,

Mooi dat het in elk geval samenwerkt nu...
Ik zal boven in de titel "opgelost" toevoegen, voor de rest sluiten we topics normaal niet tenzij ze uit de hand lopen.
Volunteer Moderator

Seo4Smf 2.0 © SmfMod.Com | Smf Destek