|
EricJH
|
 |
« Reply #45 on: June 09, 2011, 02:49:08 PM » |
|
CAV detecteert ook de rogue av programma's (programma's die zich voordoen als een AV maar het niet zijn).
Je zegt dat updaten lang duurt. Hoe lang is lang? Is dat op een computer die je dagelijks gebruikt? Op wat voor hardware draai je?
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
davy
|
 |
« Reply #46 on: June 09, 2011, 04:44:02 PM » |
|
hallo ja was verbaast dat cav ook de rogue av detecteerde.de meeste av software heeft er problemen mee!ik draai met een quadcore intel 2.50 ghz 2gb geheugen een zeer snel systeem.het updaten duurt toch een half uur,maar zoals je zei er is nog werk aan aan cav.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EricJH
|
 |
« Reply #47 on: June 09, 2011, 05:31:18 PM » |
|
Een half uur bij een systeem dat je dagelijks gebruikt en update? Dan is er iets niet in de haak.
Fris mijn geheugen eens op. Wat voor scanners heb je tegelijkertijd op de achtergrond draaien? Probeer de CIS installatiefolder eens aan de Uitzonderingen van actieve scanner(s) toe te voegen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
davy
|
 |
« Reply #48 on: June 09, 2011, 05:37:48 PM » |
|
sorry had erby moeten vermelden dat ik cav in virtual pc draai.zou het aan dat kunnen liggen dat cav traag update?heb ook andere av getest die waren sneller met updaten
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
davy
|
 |
« Reply #49 on: June 12, 2011, 02:26:04 PM » |
|
hoi eric wil even iets vragen.wat betekend established?als ik by netstat kyk zie ik by elke tcp poort established staan ! ik keek eens op youtobe netstat review en daar word gezegd dat het betekend dat de pc besmet of gehackt is  ?heb gescant met myn antivirus,online av,malwarebytes en mcfee stinger maar myn pc is schoon begryp het niet.myn pc doet ook normaal. hartelyk dank.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EricJH
|
 |
« Reply #50 on: June 12, 2011, 05:05:23 PM » |
|
Established betekent de TCP verbinding gelegd is. Niet meer dan dat. Het zegt niets over de aard van het programma dat de verbinding maakt.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
davy
|
 |
« Reply #51 on: June 16, 2011, 05:33:19 PM » |
|
HALLO is even geleden...zou willen vragen als ik by cis ergens myn hotmail account kan instellen dat myn inkomende mails gescant of bewaakt word?ik kan dat in myn av nergens instellen.ik kryg de laatste tyd veel mails en het begint met hi..! en afzender onbekend.ik werk ook wel met incredimail 2.hartelyk dank 
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EricJH
|
 |
« Reply #52 on: June 16, 2011, 08:24:10 PM » |
|
CIS heeft geen email of spam scanner. Die zijn beiden geen onderdeel van de suite.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
davy
|
 |
« Reply #53 on: June 18, 2011, 12:14:28 PM » |
|
mag explorer exe naar het internet verbinden?zie net op een review als het naar het internet verbind dat je meestal besmet bent met een zeus trojan.heb het eens voorgehad dat comodo explorer exe blokeerde maar weet niet meer als het uit of inkomnde verbinding was.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EricJH
|
 |
« Reply #54 on: June 18, 2011, 01:04:27 PM » |
|
Explorer verbindt soms met het web. Ik heb wel eens een voorbeeld gezien waar het een verbinding legde om het certificaat van een digitale handtekening van een bestand te controleren.
Het kan ook een verbinding met het locale netwerk zoeken als je het scherm netwerkverbindingen opent om te zien of er nog andere computers op je netwerk zijn.
Je kunt besluiten een regel te maken die Explorer altijd bij uitgaand verkeer een melding geeft.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
davy
|
 |
« Reply #55 on: June 23, 2011, 06:49:16 AM » |
|
hoi eric comodo blokeerd dit ip 80.91.248.93 constant het is een inkomende verbinding,als ik het natrek kom ik hier op uit ldn-b1-link.telia.net.kan je my misschien meer informatie hierover geven?hartelyk dank
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EricJH
|
 |
« Reply #56 on: June 23, 2011, 03:45:31 PM » |
|
Het IP adres hoort bij een Zweedse provider. Op welke poort komt het verkeer binnen? Is dat een poort die een p2p of een ander programma van jou gebruikt?
Heb jij een router in je netwerk set up? Ik meen me te herinneren van wel.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
davy
|
 |
« Reply #57 on: June 23, 2011, 04:07:08 PM » |
|
er staat by poort code 11 meer niet.ja ik heb een modem/router.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
EricJH
|
 |
« Reply #58 on: June 23, 2011, 05:08:26 PM » |
|
Kun je een screenshot van de firewall logs laten zien? Dit zou wel eens een ICMP melding kunnen zijn.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
davy
|
 |
« Reply #59 on: June 23, 2011, 05:19:14 PM » |
|
de logs heb ik niet meer,maar ik zal in het vervolg de logs opslaan als er iets niet klopt.maar ik geloof dat het een icmp melding was.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|